Goedemiddag,

Ik ben retenieuw met PHP en ik heb een vraag.
Het is niet dat ik er niet uit kom, maar meer dat ik niet weet waar ik moet zoeken.

Ik heb een PHP pagina gemaakt die gelinkt is aan een database in MySQL.
De database in MySQL bestaat uit 3 kolommen, namelijk;

- Groep
- Naam
- Aanwezig

Ik heb nu een query opgesteld die, afhankelijk in welke groep je je bevind, iedereen toont in de groep.
Hij toont dus Groep, Naam en Aanwezig die nu nog leeg is.

Ik wil het zo kunnen maken dat de 'leiding' van een groep aanwezigheid kan registreren door middel van een checkbox.
Zodra de checkbox is aangevinkt, krijgt de kolom 'Aanwezig' de waarde 'Present' in de database.
Zo een checkbox wil ik dus voor iedereen aan kunnen vinken.
Zodra iedereen op de lijst is gecontroleerd, moet het resultaat naar de database worden verzonden en opgeslagen.
Zodra ik dan wil zien wie er allemaal zijn, moet hij de lijst tonen met de zojuist aangevinkte checkboxen.

Kolom 1 en kolom 2 moeten dus 'read only' worden en kolom 3 moet 'editable' worden.
Hoe kan ik dit het beste doen? Als het nodig is, wil ik hier wel mijn code plaatsen.
Er hoeft niet een hele code voor mij geschreven te worden, maar ik wil weten hoe ik dit aanpak.

Alvast bedankt!
Je overschrijft steeds je hidden-field. Als je Thomas v/d Heuvel zijn post nog eens leest, dan zie je dat je de unieke nummers/namen tussen blokhaken in de name kan zetten.
Ik doe echt mijn best om het te begrijpen, maar die loop index, geen idee.
Als ik het goed begrijp zal ik dan mijn script moeten wijzigen zodat ik een foreach krijg?
Of kan ik binnen mijn while ook een loop toepassen?
Die hidden fields heb je niet nodig.
En waarom gebruik je geen radio-buttons zoals eerder geopperd is? Dan wordt er altijd een waarde meegestuurd.
Stel dat je personen Henk, Piet en Klaas hebt die respectievelijk worden geïdentificeerd met user-id's 1, 2 en 3.

Het formulier voor aanwezigheid ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit:
<form action="..." method="post">