Ik ben bezig met een pagina waar een gebruiker zich aan kan melden melden In dit script laad ik ook enkele variabelen in $_SESSION
$_SESSION = array("ip-adres"=>$_SERVER['REMOTE_ADDR'],
                "SESSIONID"=>session_id(),
                "client-UNIX" => time()
                );

?>
Nadat de gebruiker op de Submit knop klikt gaan we naar een pagina welke de input afhandeldt.
In de debug fase heb ik daar o.a. twee regels instaan welke de o.a. $_SESIIOON en $_POST laat zien. De laatste laat zien wat het formulier doorgeeft. Ik krijg echter de foutmelding
Notice: Undefined variable: _SESSION in /home/harry-arends.nl/public_html/event_2018/register_process.php on line 9
en regel 9 bevat deze code:
echo '<pre>'; print_r($_SESSION); echo '</pre>';

In mijn beleving is de array $_SESSION toch altijd en overal aanwezig?? Wat kan hier fout gaan?
Bij sessions slaan we dingen op in containers en niet daarbuiten. Want hoe wou je die gegevens anders zonder key weer terugvinden? ;-)

In een global kan dat natuurlijk niet. Dus noem het: $_SESSION['login']

Laat maar ;-)
Heb je session_start() bovenin staan?

[size=xsmall]Toevoeging op 05/09/2017 19:16:53:[/size]

- Ariën - op 05/09/2017 19:11:05

Bij sessions slaan we dingen op in containers en niet daarbuiten. Want hoe wou je die gegevens anders zonder key weer terugvinden? ;-)

In een global kan dat natuurlijk niet. Dus noem het: $_SESSION['login']

Huh?
@SanThe: Het moet toch een key hebben, voor zover ik weet? Althans, ik heb dat altijd zo gedaan, en dat is mij aangeleerd.
Je hebt dan toch $_SESSION["ip-adres"], $_SESSION["SESSIONID"] en $_SESSION["client-UNIX"] of zit ik nou te dromen?
Ariën, je ziet toch dat hij de keys en values gewoon doorgeeft? Alleen iets meer rechstreeks dan gebruikelijk.
Ik vermoed hier een simpele ontbrekende session_start().
Hmmm, grappig. Dan kan dat dus wel zo, hoewel ik dat nooit op die manier gedaan heb.
Op mijn server mag het ook gewoon, en die code van Harry werkt hier ook zonder problemen.

Dan heb ik niks gezegd ;-)

Ik houd mij ook vast bij het ontbreken van session_start().
- Ariën - op 05/09/2017 19:23:38

Hmmm, grappig. Dan kan dat dus wel zo, hoewel ik dat nooit op die manier gedaan heb.
Op mijn server mag het ook gewoon, en die code van Harry werkt hier ook zonder problemen.

Dan heb ik niks gezegd ;-)

Ik houd mij ook vast bij het ontbreken van session_start().
Boven aan elke pagina staat
if ( ! session_id() ) @ session_start();

Waarom die onnodige controle en het onderdrukken van de foutmeldingen?
Volgens mij is dat al eerder gezegd...?
Dat is inderdaad eerder gezegd, maar ja. Wie niet horen wil...
Ben van Velzen op 05/09/2017 22:37:21

Dat is inderdaad eerder gezegd, maar ja. Wie niet horen wil...
Het weghalen van de @ maakt geen verschil en er wordt ook geen fouten bericht getoond.

Reageren