Door
rens bertel
op 22-09-2017 13:02
gewijzigd op 19-10-2017 19:51
4.148 views
Hallo wie kan mij een beetje op weg helpen met het opslaan van een webpagina doormiddel van php? (leek)
Deze pagina van mij **knip** wil ik op kunnen slaan.
Dat is gedeeltelijk wel gelukt doormiddel van dit scrip;
<?php
$html = file_get_contents('http://www.example.org/phptest/keurrapport.html';);
$pdfHtml = 'pdfFile.html';
file_put_contents($pdfHtml, $html);
if (file_exists($pdfHtml)){
echo "Success : klaar";
} else {
echo "mislukt:";
}
?>
Dit script maakt een copy van de pagina maar niet van wat ik ingevuld heb op de webpagina.
En dat is het probleem, ik zou graag willen dat de ingevulde gegevens ook worden gekopieerd.
Ik weet alleen niet of dit mogelijk is.
Bedankt voor jullie bezorgde adviezen. Maar neem niet letterlijk op "ik ben de enige die de rapporten kan invullen" zoals ik al zei ik ben een leek, het is een uitdaging om te kijken of dit gaat lukken. php advies is welkom, maar het meedenken over juridische consequenties heb ik niks aan, volgens mij zit ik toch op een php hulp forum.
Je zit inderdaad op een PHP-forum, maar het is toch wel fijn als iemand je waarschuwt over iets wat los staat van programmeren.
Gezien je een leek bent, denk ik dat je dit beter uit handen kan nemen, of heel lang bezig moet zijn om na een hoop oefeningen dit te bouwen. Een optie is om in het vacature-topic op dit forum een vacaturetopic te starten (let op de geldende regels daar).
Om van start te kunnen gaan lijkt het me handig als je wat basiskennis PHP opdoet en je jezelf eens wat tijd gunt om iets over databases te leren. Vervolgens zou je je kunnen verdiepen in het afhandelen van formulieren.
Ook knowhow van arrays zul je nodig hebben bij het werken met databases en formulieren.