hallo ben overgestapt van wamp 2,5 naar 3,06 en daar zit in Apache/2.4.27 (Win64) PHP/5.6.31

nu gebruik ik het zelfde php scrip en krijg een error
1 0.0005 243840 {main}( ) ...\test.php:0
2 0.0017 245136 mysqli_connect ( ) ...\test.php:16
Could not connect:

nu zie ik wel dat mysql_connect ( ) is mysqli_connect ( ) geworden.
maar wat er met {main} moet gebeuren weet ik niet
dit is mijn test code wie kan me op weg helpen

<?php
if(empty($_GET)){

$ga="";
} else {
$site = $_GET['site'];
$ga = 'WHERE site="'.$site.'"';
}
//echo $ga;

date_default_timezone_set('Europe/Amsterdam');
setlocale(LC_ALL, 'nl_NL');
include('db.php');

// echo ' '.$host.' '.$dbnaam.' '.$dbww.' '.$db_name;
$link = mysqli_connect($host, $dbnaam, $dbww, $db_name);
if (!$link) {
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
mysql_select_db($db_name, $link);
$qr1 = mysql_query("SELECT * FROM counter ".$ga."  ORDER BY num");
$rowsn = mysql_num_rows($qr1); 
echo $rowsn.'<br>';
$a = 1;
for ($i=0; $i < $rowsn; $i++)
{
    $row = mysql_fetch_array($qr1);

echo '  '.$row['num'].' - '.$row['datum'].' - '.$row['tijd'].' - '.$row['site'].' - '.$row['aantal'].' - '.

$a.' - <a target="_blank" href="http://www.ip-adress.com/ip_tracer/'.$row['ip'].'">'.$row['ip'].'</a> - '.$row

['resolutie'].' - '.$row['taal'].' - '.$row['browser'].' - '.$row['os'].'<br></font>';
}
?>
krijg dit er uit terug
( ! ) Warning: mysqli_connect(): (HY000/2002): No connection could be made because the target machine actively refused it.
en onder het block
Could not connect: No connection could be made because the target machine actively refused it.
Stel je firewall op je PC eens goed in zodat die poort 3306 toestaat.
Lokaal zou dat nooit een probleem moeten zijn. Het klinkt logischer dat het proces gewoon dood is, dat betekent actieve weigering immers.
mijn mysql draait op 3308 en maria draait op 3307 en phpmyadmin is via ip en localhost te berijken maar kan hem nog steeds niet van uit php bereiken
wat zou ik er aan kunnen doen
Zoals ik al zei:
Controleer je firewall.

En volgens mij bedoel je poort 3306
de poort heb ik al gevonden in php.ini en heb contact gekregen.
maar nu heb ik nog een fout in mysql_query

mysqli_select_db($db_name, $link);
$qr1 = mysql_query("SELECT * FROM counter where site='$site' ORDER BY 'aantal'");
$rowsn = mysql_num_rows($qr1); 
Het feit dat je mysqli_query moet gebruiken waarschijnlijk. En mysqli_num_rows. Enz.
hmm inderdaad.

en als je dit doet:
<?php
$link = mysqli_connect($host, $dbnaam, $dbww, $db_name);
?>

dan mag deze helemaal weg:
<?php
mysqli_select_db($db_name, $link);
?>

Je selecteert de database namelijk al in de bovenste.

Bij mysqli_query() moet je ook $link meegeven:
<?php
$qr1 = mysqli_query($link, "SELECT * FROM counter where site='$site' ORDER BY 'aantal'");
$rowsn = mysqli_num_rows($qr1);
?>

Op php.net kun je van alle functies nalezen welke parameters je moet meegeven. Ook staan bij alle functies voorbeelden. Kijk dan naar het Procedural style voorbeeld. ik zoek altijd gewoon met google op "php <functie naam>".
Ik snap er ff geen biet van :).

phpMyAdmin werkt wel en de MySQL / MariaDB processen zijn actief, maar je kunt vanuit PHP geen connectie maken? Ik zou zeggen dat je connectie-parameters niet kloppen dan. Ik neem aan dat je vanaf je lokale PHP-stack (onder Apache, via WAMP) een connectie probeert te maken naar je lokale database?

Er is een verschil tussen localhost en 127.0.0.1, dus misschien verschillen je grants van je connectie-parameters.

---

EDIT: never mind, nog steeds het eerder gegeven advies niet opgevolgd.
Weet je zeker dat MySQL echt actief is? Waaruit blijkt dit? Kun je ook dingen doen in phpMyAdmin?

Reageren