Als eerste, vervang alle $_POSTS[] dingen in de insert query naar de juiste variabelen.
Ik zal wel proberen uit te vogelen waar precies de fout zit, ik zelf zou de query() anders doen.
en tip gebruik bij include: bijvoorbeeld: require_once("../connect.php");
Ik heb nu de $_POSTS[] in de INSERT query aangepast.
Momenteel krijg ik enkel deze error:
Fatal error: Call to a member function query() on null in /customers/5/f/b/van.be/httpd.www/beheer/2dehands/index.php on line 33
Moet je alleen zelf wel even een check maken, dat alles correct is ingevuld en dat alle inputs binnen de form correct zijn. (kan je aanpassen bij de isset().
Nog even een tip/suggestie:
Je had dit stukje :
$query = "SELECT catNaam FROM CAT";
met daaronder een while() met select options. je was vergeten om in dat stukje "path" erbij te zetten. Je resultaten worden dan namelijk leeg. Ik heb dat stukje nu vervangen naar een * , maar je mag er gerust catNaam,path van maken.
Ik zou ook even naar je database-structuur kijken. Want als ik genummerde velden zie, dan betekent dit een slechte databaseopzet. Nu kan je maximaal 4 foto's gebruiken, terwijl je dit later aan wilt passen.
Zulke aantallen wilt je feitelijk op oneindig houden, dus je kan beter een aparte tabel aanmaken waarin je de foto's opslaat met een auto-incremented ID-nummer, en een apart koppelveld waarin de de ID's met de foto's met de ID's van je Machines koppelt. Op die manier kan je onbeperkt aantal foto's kwijt per machine.
Zo hoef je bij een uitbreiding ook niet je database-structuur en de script overhoop te gooien.
Verder mag je de PHP-code uit dit regeltje wel weglaten:
Marco , top. Hij toont geen errors meer. Maar hij toont de categorie naam ook niet.
Ik krijg een leeg (smal) selectiemenuutje te zien zondere waarde.
Wat ik ook opmerk is dat hij telkens ik de pagina vernieuw een lege lijn invoert in de database. Ook al heb ik ondertussen het "naam" veld verplicht gemaakt.
Ariën, ik bekijk dit meteen. Al weet ik niet echt hoe ik deze moet gaan koppelen.
Sylvie, dat komt omdat je mijn script niet over hebt gezet. ;)
Je gebruikt geen isset(), dat is een functie die zorgt, dat alles daar binnen in wordt uitgevoerd als er op een input is gedrukt, als je dat niet gebruikt, gaat die alles uitvoeren.
Ik denk dat je geen resultaten krijgt ivm het sluiten van je database connectie ergens bovenin. ;)
In verband met die aparte tabel voor de afbeeldingen:
Ik maak een tabel met :
ID / afb / afb_alt / machinenaam
Dan ga ik via SELECT alle afb oproepen waar de machinenaam gelijk is aan de machinenaam uit de tabel TweedehandsMach
correct?
[size=xsmall]Toevoeging op 10/10/2017 14:57:02:[/size]
Idd, ik had je isset() niet meegenomen.
de $conn->close(); staat ook af. ;-)
Hij toont nu de categorienamen en hij voegt het artikel toe an dedatabase. Maar hij zet de categorienaam niet bij de machine in de database.
[size=xsmall]Toevoeging op 10/10/2017 15:01:38:[/size]
De melding "artikel werd succesvol toegevoegd." staat er ook constant. In principe moet deze maar getoond worden eenmaal het artikel succesvol toegevoegd is.