Dag allemaal,

Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het in elkaar zetten van en webshop in php.
Ik heb de webshop helemaal af, zelfs met bestelformulier die een mail hoort te sturen naar mijn eigen email adres.
Helaas krijg ik een foutmelding dat de Smtp poort 25 geblokkeerd is, als provider gebruik ik ziggo mail, maar ik heb ook al andere providers geprobeerd,
Ik zit er over te denken om een eigen mailserver aan te maken, maar ik weet niet of dit het probleem oplost,
Weet iemand een oplossing zodat mijn mailfunctie in php wel werkt?

Simon
het script "een wagen 2.php" geeft een foutmelding. Dat script probeert te praten met een mailserver op "localhost". Localhost = de server zelf.

Windows heeft standaard geen mailserver draaien, dus vandaar de foutmelding.

Dat kun je oplossen door via SMTP met Ziggo's mailserver te praten. Bijvoorkeur met behulp van PHPMailer.

Je kunt ook testen op je hostingserver en dan wel localhost direct gebruiken. Maar ook daar zal PHPMailer werken, waarbij je dan de Ziggo settings vervangt door de localhosts settings (online)
Ja, daar kan je vanuit gaan.
Misschien is dit antwoord helemaal overbodig maar ik zeg het toch maar even.
Ik neem aan dat je van je localhost(xampp, wampp) een email wilt sturen naar je eigen email(wat buiten de localhost is)
Is het dan niet een optie om port 25 'port forward' te doen in je router?
Nee, want het gaat om uitgaand verkeer, en geen inkomend.
In de huidige opzet is er geen enkele poging om iets naar buiten toe te doen: niet eens naar buiten de server.

De foutmelding is dan ook: "port 25 on localhost"
Dus TS moet, wil hij dat werkend hebben zonder zelf een mailserver te installeren, connecten met Ziggo's mailserver. Op poort 25 of 587.

En dat zal lukken, indien hij ook met andere programma's mail kan versturen (outlook en dergelijke, geldt niet voor webmail)

Reageren