Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het in elkaar zetten van en webshop in php.
Ik heb de webshop helemaal af, zelfs met bestelformulier die een mail hoort te sturen naar mijn eigen email adres.
Helaas krijg ik een foutmelding dat de Smtp poort 25 geblokkeerd is, als provider gebruik ik ziggo mail, maar ik heb ook al andere providers geprobeerd,
Ik zit er over te denken om een eigen mailserver aan te maken, maar ik weet niet of dit het probleem oplost,
Weet iemand een oplossing zodat mijn mailfunctie in php wel werkt?
Heb je het over een lokale server op je eigen pc, webhosting of een eigen fysieke/virtuele (vps) server bij je hosting? Want je hosting zou op zijn minst een eigen mailserver leveren.
PHP Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\Users\Fons Goorden\Desktop\Zephyros\een wagen 2.php on line 74 PHP Stack trace: PHP 1. {main}() C:\Users\Fons Goorden\Desktop\Zephyros\een wagen 2.php:0 PHP 2. mail() C:\Users\Fons Goorden\Desktop\Zephyros\een wagen 2.php:74
ik neem dus aan, dat ik een lokale server op mijn eigen pc gebruik (zie localhost).
verder heb ik zelf erg weinig verstand van php, vaktaal zegt me erg weinig.
Maar de standaard functie die PHP laat communiceren met een SMTP-server is erg basic, en niet echt uitgebreid als het om TLS-encryptie gaat en authenticatie. Daarom raad ik phpMailer aan.
Maar, ik neem aan dat het bij je hosting wel zou werken?
Je eigen hosting heeft geheid wel een mail-oplossing. Maar zelf raad ik altijd phpMailer aan, zodat je in sommige gevallen ook een andere mailserver kan gebruiken.
PHP Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, .... in C:\Users\Fons Goorden\Desktop\Zephyros\een wagen 2.php
Die foutmelding zegt dus dat er op localhost niet op poort 25 gecommuniceerd kan worden in C:\....
Dus op jouw windows machine is geen mailserver draaiende. Wat niet raar is, want dat doet het standaard nooit.
Is het de bedoeling dat de site hier op deze server blijft werken, of ga je hem uploaden naar een server bij een hoster? Indien dat laatste, dan doe je dat liefst eerst om te kijken of het dan wel werkt.
Dag Ivo,
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt,
Mijn webshop staat nog niet op internet,
En hij is dus volgens mij nog niet gehost.
En wat bedoel je met deze server?
Je host hem op je lokale server, tot nu toe. Puur om te testen en de ontwikkelen neem ik aan?
Uiteindelijk moet je webshop bij een webhosting-bedrijf gehost worden, neen ik aan? Of wil je iedereen naar jouw eigen PC laten surfen? (niet aan te raden).