Door
Jelle de Bruin
op 21-10-2017 00:36
gewijzigd op 21-10-2017 00:41
4.058 views
Ik heb vroeger een maffia game gehad street-game.nl en nu wil ik deze opnieuw opstarten maar loop ik tegen enkele problemen aan. Ik krijg op mijn index de foutcode HTTP ERROR 500. Ik dacht zelf dat het iets te maken heeft met mijn _include-config.php bestand maar deze verbind wel correct. Ik zit bij provider Versio.nl en 2 jaar geleden heb ik daar ook gezeten met dezelfde php scripts en dezelfde database en toen werkte het nog wel.
Ook werkt mijn index pagina voor niet ingelogde leden niet met de config geincluded. maar als ik deze include weghaal krijg ik ook alleen een grijze achtergrond en laad hij maar een klein deel van het script. http://www.street-game.nl/indexje.php
Voor dit soort dingen horen PM's dus niet gebruikt te worden. Zo wordt een topic al heel snel zinloos.
Daarnaast is wat nu gedaan is geen oplossing, omdat je nu waarschijnlijk snel genoeg opnieuw tegen problemen aanloopt.
met <?php phpinfo(); ?> krijg ik te zien dat mijn php.ini bestand hier staat:
/usr/local/php70/lib/php.ini
maar deze folder directory is niet te vinden in mijn ftp weet iemand waar ik deze kan vinden? Ook staat er in de url php70 terwijl mijn php op 5.6 staat ingesteld maakt dat uit? bedankt voor de goede reacties
Dit het (absolute) volledige pad op de server, en jij hebt geen rechten tot de /usr- directory. Jij zit met je website zelf in de /home/[username] directory. En daar kom je niet zomaar uit.
Verder raad ik aan om gewoon je script aan te passen. De security-support voor PHP 5.6 loopt in 31 Dec 2018 af, en dan zullen veel hosting de support voor deze versie staken.
Dus nu heb je de tijd om het om te bouwen naar mysqli of PDO.
Voor dit soort dingen horen PM's dus niet gebruikt te worden. Zo wordt een topic al heel snel zinloos.
Daarnaast is wat nu gedaan is geen oplossing, omdat je nu waarschijnlijk snel genoeg opnieuw tegen problemen aanloopt.
Ik heb alleen mijn skype gegevens gedeeld met Jelle om zo even mee te kijken naar zijn probleem. Ik deel mijn skype gegevens niet zomaar op een forum. Ik heb geen PM verstuurd over eventuele oplossingen. Het probleem had ik nu binnen 2min via skype opgelost. Via forum had dit 3 pagina's aan berichten gepost.
- Ariën - op 21/10/2017 20:50:25
[quote="Paul van de Peut op 21/10/2017 20:36:04"]
Ik heb je PM gestuurd.
Mocht dit een antwoord zijn, dan is het ook handig om deze met anderen te delen.
Alvast bedankt!
[/quote]
Uiteraard delen wij dit:
Oplossing:
Het bleek dat zijn provider (versio) 2 verschillende plekken php servers ondersteunde. Hoofd server en Backup server. Jelle had alleen de backup server op 5.6 gezet. De hoofd server stond nog gewoon op 7.0. Om er achter te komen dat een provider dit in zijn instellingen ondersteund moet je wel zelf meekijken. Dit is namelijk niet standaard.