Door
Jelle de Bruin
op 21-10-2017 00:36
gewijzigd op 21-10-2017 00:41
4.060 views
Ik heb vroeger een maffia game gehad street-game.nl en nu wil ik deze opnieuw opstarten maar loop ik tegen enkele problemen aan. Ik krijg op mijn index de foutcode HTTP ERROR 500. Ik dacht zelf dat het iets te maken heeft met mijn _include-config.php bestand maar deze verbind wel correct. Ik zit bij provider Versio.nl en 2 jaar geleden heb ik daar ook gezeten met dezelfde php scripts en dezelfde database en toen werkte het nog wel.
Ook werkt mijn index pagina voor niet ingelogde leden niet met de config geincluded. maar als ik deze include weghaal krijg ik ook alleen een grijze achtergrond en laad hij maar een klein deel van het script. http://www.street-game.nl/indexje.php
Van de grond af aan een nieuwe opbouwen heb ik te weinig ervaring voor.. Ik wil toch mijn oude game weer online hebben welke php versie zal ik dan gebruiken? Ik heb in de directadmin geprobeerd de versie aan te passen naar 4.4 en 5.6 maar ik krijg dan nog steeds dezelfde 500 error.. Weten jullie hoe ik dit voor elkaar krijg die oude versie zodat mijn scripts gewoon werken?
mysql functies zijn prima om te bouwen naar mysqli functies. Ik zou zeggen verdiep je eens in de mysqli functies. Die worden overigens in twee smaken aangeboden:
1) Object Oriented
2) Procedural
Die laatste lijken het meest op de oude mysql functies.
foutmeldingen tonen aangezet en draai nu op php 5.6 dus in principe zou mysql_query moeten werken toch?
ik krijg de volgende error dat houd in dat toch mysql_query niet werkt.
Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /home/jannanh253/domains/street-game.nl/public_html/_include-config.php:17 Stack trace: #0 /home/jannanh253/domains/street-game.nl/public_html/signup.php(5): include() #1 {main} thrown in /home/jannanh253/domains/street-game.nl/public_html/_include-config.php on line 17
op lijn 17 staat de volgende regel en daar staat trouwens heel mijn site mee vol.
mysql_query("UPDATE `[users]` SET `cash`='0' WHERE `cash`< 0");
als ik dit verander in
mysqli_query("UPDATE `[users]` SET `cash`='0' WHERE `cash`< 0");
krijg ik een andere error. Maar het liefst gebruik ik gewoon de huidige code..
Je krijgt de mysql errors i.v.m je configuratie in je php.ini file. Daar laad jij niet mysql extension in. Dat staat vanaf php 5.5.0 standaard uit omdat het niet meer ondersteund wordt. om dit aan te zetten moet je de php.ini bestand. Zoek naar de regel:
;extension=php_mysql.dll (ik gebruik windows server in linux ziet de regel er iets anders uit begint wel met ;extension=php_mysql)
Haal hier de ; weg en herstart je webserver. Dan zou het moeten werken.
Let op: Vanaf php 7.0.0 kun je je script niet meer gebruiken als je niet omzet naar mysqli of pdo
met <?php phpinfo(); ?> krijg ik te zien dat mijn php.ini bestand hier staat:
/usr/local/php70/lib/php.ini
maar deze folder directory is niet te vinden in mijn ftp weet iemand waar ik deze kan vinden? Ook staat er in de url php70 terwijl mijn php op 5.6 staat ingesteld maakt dat uit? bedankt voor de goede reacties
Hmmm. Kun jij eens een pagina uploaden genaamd info.php. Daarin zet je die info code en geef even de link zodat ik kan zien wat er allemaal aan of uit staat.