Via PHP hulp ben ik nu begonnen met PHP formulieren
en kan leuk het formulier op beeld krijgen maar dan?

Heb gebruikt het uitgewerkte voorbeeld van "Mijn eerste formulier"
en het tweede deel "verwerk2.php"

In dit formulier kan ik opgeven voornaam, achternaam, dag, maand, en jaar
( het formulier ging niet verder als 1950
maar ik heb al aan kunnen passen dat mijn geboortejaar 1946 ook kan.
het tweede deel controleert of alles is ingevuld en klaar voor verzending laat ook zien wat er is ingevuld.

Wat ik mis in het verhaal, hoe krijg ik de gegevens van het ingevulde formulier
verzonden naar het emailadres van mijn website.

Ik heb stap voor stap alles zitten doorlezen maar mis dat stuk?

Wie wil mij verder helpen.
Met vriendelijke groet Johan
Ik zie dat je Wysiwyg Web Builder 12 gebruikt.
Je had daar ook je probleem kunnen voorleggen in het forum.
Probeer je formulier met de wysiwyg web builder 12 daar
eens een form te maken met de daar aanwezige template.
Ik vermoed dat je de onjuiste extensies gebruikt,
waardoor er geen mails verzonden worden.
- Ariën - op 04/12/2017 16:06:14
Het gaat er gewoon om dat je boven je HTML-code je PHP-script uitvoert, en je in de HTML je hoogstens beperkt tot het tonen van diverse waardes en foutmeldingen.

- Ariën - op 08/12/2017 23:30:33
Verder raden we nog steeds aan om de PHP-afhandeling boven je HTML te plaatsen, natuurlijk je HTML-document op orde te hebben.

Dit zou het streven moeten zijn, maar dit kan niet altijd. Daarnaast denk ik dat het veel belangrijker is dat op een hoger niveau de verschillende acties op een of andere manier logisch gescheiden zijn. Denk bij acties aan: het opbouwen van het formulier, al dan niet met voor- of eerder ingevulde waarden, het verwerken van het formulier, het tonen van een bedank-boodschap na afloop et cetera.

Hoe brak de rest van de PHP/HTML code dan ook verweven is, de reikwijdte van invloed is dan beperkt tot die actie zelf. En dit helpt dan weer bij het afzonderlijk ontwikkelen en debuggen van genoemde onderdelen.
Maar in dit geval zou het zeker prima kunnen. Je benoemt namelijk de waarden in variabelen die je later gebruikt, en je echo'ed verder niks.
Het is me nog niet gelukt het php formulier te laten verzenden. Maar ik blijf oefenen.

Door de hulp van Dhr Hans Cappon hebben we nu "samen" (hij meer dan ik maar ik zie het licht)
een formulier ontworpen via Wysiwyg Web Builder en die werkt prima.

Allen die de moeite hebben genomen mij te helpen Bedankt.

Mochten er nog nieuwe ontwikkelingen ontstaan zal ik ze hier melden.

Nogmaals dank voor alle geduld en hulp.
Johan van poelgeest

Reageren