Ik krijg een fatal error, in config.php op lijn 9 zegt die
'Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[28000] [1045] Access denied for user '$user'@'localhost'
Link naar mijn project:
http://75076.ict-lab.nl/Php%20Project/index.php
Link gekopieerd
Variabelen horen buiten quotes.
Link gekopieerd
Probeer zo eens:
<?php
$conn = new PDO("mysql:host=$host;dbname=$database", $user, $pass);
?>
Link gekopieerd
Link gekopieerd
Enne, een constructie met een try-catch blok is min of meer verplicht, omdat PDO (meestal) werkt met exceptions.
Een niet-gevangen exception levert altijd een Fatal Error op.
En laat de exception bij het connecten nu alle connectie-info uitspugen wanneer deze mislukt...
En vergeet je character encoding niet.
Link gekopieerd
Nog een aanvullende tip: zet
nooit connectie info hard in je code. De manier waarop Laravel het doet,
met .env bestanden , is al een stuk veiliger.
Link gekopieerd
Jan Koehoorn op 31/12/2017 10:00:57
Nog een aanvullende tip: zet nooit connectie info hard in je code. De manier waarop Laravel het doet, met .env bestanden , is al een stuk veiliger.
Heb er van gehoord maar weet niet precies hoe het werkt. Dus een config file met daarin mijn credentials is verkeerd?
Link gekopieerd
Ariën
31-12-2017 12:53
gewijzigd op 31-12-2017 12:55
Nee...
Wat jij doet is je connectie in je config-bestand laden. En dat is niet echt de juiste bedoeling.
De config is bedoeld voor configuratie -instellingen, en jij doet meer dan dat in dat bestand. ;-)
Het beste is zelfs als je jouw config hoger dan jouw publieke map van je website zet. Mocht je server opeens geen PHP-meer willen parsen door een fout, dan liggen je codes niet zomaar op straat.
Link gekopieerd
Oh oke dan weet ik dat, heb het zo via school aangeleerd en sommige code snippets zie je het ook zo vandaar.
Link gekopieerd