Weet iemand misschien waarom mijn code wordt geprint op het scherm wanneer ik mijn php bestand probeer te laden vanuit de database.

Website: ftp://75076.ict-lab.nl/public_html/Dif%20Report%20Support%20Website/Website/php/readData.php

Uitlezing van database:

<?php
	// Require
	require_once 'config.php';

// Check connection with PDO in try a block
	try {
		// Create connection
		$conn = new PDO('$dsn', '$name', '$pass');
		// Set the PDO error made to exception
		$conn->setAtttribute(PDO::ATTR_ERRMODE, PDO::ERRMODE_EXCEPTION);
		echo "Connected succesfully";
	} catch (Exception $e) {
		echo "Connection failed: " . e$->getMessage();
	}

// Select from database
	$result= "SELECT p1con FROM difContent WHERE ID = 1";

echo $result;

// Close connection
	$conn = null;

?>
Logisch, je benadert het via FTP wat een File Transfer Protocol is, en geen webserver.
En verder laad je geen code uit je database. Dit script staat opgeslagen in een tekstbestandje op de server, wordt uitgevoerd via PHP die op de webserver is geconfigureerd, en vervolgens door de webserver als output wordt uitgespuugd.

Als PHP niet op de server geconfigureerd is, dan krijg je de hele bende als PHP-script uitgevoerd. Maar in jouw geval haal je naar mijn idee de werking van FTP en HTTP door elkaar.
Hoe wordt dit bestand aan de browser aangeboden ?
Als HTML-bestand of als PHP-bestand ?
Je kunt namelijk geen PHP_code gebruiken in een HTML-bestand, andersom kan wel.
zoals je kan zien aan de link in het laatste stukje zie je readData.php in in ftp server staat die ook opgeslagen als php, zo lees ik altijd mijn bestanden uit.
Wat is precies de oplossing hiervoor dan?
Izildo Pimentel op 03/01/2018 11:28:17

zoals je kan zien aan de link in het laatste stukje zie je readData.php in in ftp server staat die ook opgeslagen als php, zo lees ik altijd mijn bestanden uit.
Wat is precies de oplossing hiervoor dan?

Het bestand aanroepen via het HTTP-protocol. Nu gebruik je FTP.

Verder begrijp ik het niet helemaal waarom je nu via FTP aanroept terwijl jij in je vorige topic een bestand aanriep via HTTP.
Oh ik denk dat het probleem is opgelost, alle bestanden zitten in public_html alleen hoef je dat niet ervoor te zetten, maar weet het niet zeker want heb nu een syntax error, dan kijk of het is gelukt
Ja had dat al gezien heb het al opgelost, maar krijg nu Connection failed: invalid data source nameSELECT p1con FROM difContent WHERE ID = 1
Wat staat er in je $dsn?

En verder horen variabelen buiten quotes:

<?php // kleurtjes
        $conn = new PDO($dsn, $name, $pass);
?>

PS: Wachtwoorden en gebruikersnamen vinden we niet belangrijk om te zien.

<?php
	// Database info
		$dsn  = "mysql:host=localhost;dbname=db75076";
		$name = "75076"; 
		$pass = " xxxxx"; 

Connection failed: SQLSTATE[28000] [1045] Access denied for user '75076'@'localhost' (using password: YES)SELECT p1con FROM difContent WHERE ID = 1
Blijkbaar kloppen je inlog-gegevens niet voor user 75076.
Kijk ze nog eens goed na, en vraag anders diegene die je database heeft aangemaakt of je de juiste rechten hebt.

Reageren