Mijn kennis van Javascript / Jquery is momenteel helaas te beperkt.
Wat ik zoek is een logging oplossing welke wordt aangeroepen middels een mouseover.
De loggingfunctie is in PHP geschreven, en bestaat uit 5 variabelen:
logging(var1,var2,var3,var4,var5).
Echter zodra ik deze logging in de mouseover aanroep, loopt hij alle getoonde records in de log.
Wat ik nodig heb is een Javascript oplossing waarbij bij een mouseover, de 5 variabelen naar een MySQL database worden geschreven.
Heeft iemand een voorbeeld / idee hoe ik dit kan maken?
De bedoeling is dat het script de gegevens van de mouseover doet loggen.
In dit geval is het de url (of id) van de foto, alsook de userid.
Hoe kan ik deze meesturen tijdens deze mouseover?
Anders gezegd.. de 42 en de 2 moeten dynamisch worden meegegeven aan script.php
Komen die uit php? Dan kan je met PHP die JavaScript var's gewoon vullen met die waardes.
<?php
$uid = $row['userID']; //geef aan $uidde juiste waarde mee. In dit geval is het een voorbeeld.
$imgid = $row['imageID']; //geef aan $imgid de juiste waarde mee. In dit geval is het een voorbeeld.
?>
<script>
var uid = <?php echo $uid; ?>;
var imgid = <?php echo imgid; ?>;
</script>
Utieraard kan je die variabelen met die data ook direct aanroepen in je script-blok. Daar hoef je geen variabelen voor te kopiëren, maar voor de duidelijkheid heb ik dit wel even gedaan.
Waarom zou dat niet mogen? PHP is het eerste wat er uitgevoerd wordt bij een request naar een PHP-ondersteunende webserver. Die serveert de output naar de client, en die voert de JavaScript code dan uit en heeft geen enkele weet van PHP nodig.
Je kan die PHP-variabelen ook direct in de $.ajax() fucntie bij de 'data' plaatsen. maar vaak staat die code weer in een .js bestand, en dan kan je weer geen PHP daarin uitvoeren. Dus maken we die maar in het HTML-document aan waar PHP wel weer werkt.
Wat zegt je JavaScript debugger? En je Developer-tools van je browser, en met name je Netwerk-tab. jQuery ingeladen? Netjes jQuery gestart met .ready aan het begin?
$_SESSION['uid'] is toch gewoon al beschikbaar in dat script als je daar session_start() in zet? :/
Waarom zou je dat via zo'n U-bocht constructie doorgeven?
Enne, wat gebeurt er als er verschillende processen tegelijkertijd in dat bestand schrijven? Dan gaat er informatie verloren lijkt mij, tenzij je zorgt voor exclusieve locking tijdens het schrijven.