Door
Klaas Buskes
op 25-01-2018 21:09
gewijzigd op 25-01-2018 21:12
3.168 views
Ik zit met een probleem, waar ik maar niet uit kom. Waarschijnlijk iets doms, maar het is niet anders.
Het heeft te maken met aanhalingstekens in een echo regel.
Het heeft te maken met het feit dat je 2 stijlen probeert te mengen. Echo geen hele lappen HTML code, en je probleem lost zichzelf op doordat je elke keer nog een extra PHP context probeert te openen.
Verder komt de error uit je query. Dus daar moet je naar kijken.
Ik heb een vermoeden dat je daar niet aan escaping met mysql(i)_real_escape_string() doet.
Maar wel een goed gebruik. Elders in je code sluit je immers ook elk statement met een ; af.
Vandaar "niet noodzakelijk", het weglaten levert geen fouten op, en is dus als zodanig niet onjuist. Net zoals het niet noodzakelijk is om een PHP script af te sluiten met ?> indien je nog in een PHP-blok zit, maar dat doe ik dan weer wel altijd, dat vind ik dan weer wel een goed gebruik. Een kwestie van persoonlijke voorkeur I suppose.
EDIT: het betrof ook een voorbeeld he, ik bedoel je zou nog verder kunnen gaan: je zou voor textuele keys in array ook uitsluitend single quotes kunnen gebruiken. En kunnen kijken of $result['id'] ook daadwerkelijk numeriek / een positief geheel getal is. En $result['id'] nog kunnen escapen / urlencoden voor de goede orde. Tis maar net hoever je hier mee wilt gaan en/of welke afspraken je hier over hebt gemaakt :).