Hiervoor gebruik ik onderstaande code:
<?php
$tekst_mailing = 'hier wordt de tekst opgesteld van de mailing';
// Phpmailer
require_once('class.phpmailer.php');
$mail = new PHPMailer();
$body = 'Hallo '.$data['aanhef'].',<br><br>' . $tekst_mailing;
$body .= '<br>Mocht je dit soort berichten niet meer willen ontvangen, dan kun je je afmelden via de <a href="https://www.domeinnaam.nl/afmelden.php">link</a>.';
$mail->SetFrom('[email protected]', '[email protected]');
$mail->AddAddress($data['emailadres'], $data['emailadres']);
$mail->Subject = 'onderwerp';
$mail->AltBody = "Om deze tekst te kunnen lezen, moet uw mailprogramma HTML ondersteunen.";
$mail->MsgHTML($body);
if(!$mail->Send())
{
$melding = '<br>Er is een fout opgetreden bij het verzenden van de emailadres.<br><br>';
}
else
{
$melding = '<br>Uw bericht is succesvol verzonden. <br>Mocht het nodig zijn, ontvangt u zo spoedig mogelijk een reactie.<br><br>';
}
$mail->ClearAddresses();
?>Bij de e-mails die ik zelf binnen krijg, werken de links prima op zowel pc, laptop, tablet als smartphone.
Ook bij een aantal anderen werkt het prima. Echter heb ik ook van mensen gehoord dat het niet werkt op de (Samsung) smartphone, I-pad. Ze zien de link naar de site wel, maar kunnen er niet op klikken.
Van iemand kreeg ik een bericht terug en daar stonden zelfs de linkjes niet (meer) in, alleen de tekst.
Ik zou denken dat het komt omdat HTML niet (goed) wordt ondersteund, maar dan zou toch de regel moeten worden getoond van AltBody?
Iemand een idee hoe dit kan en, belangrijker, hoe ik dit kan oplossen?