Door
Steffen The
op 13-02-2018 10:21
gewijzigd op 13-02-2018 10:28
5.796 views
Hallo mensen,
Ik ben nog maar net begonnen met het begrijpen van php. Alles ontstaan doordat men mij niet wilde helpen met het scripten van een xml feed.
Maar ik loop al direct tegen een probleem aan in het cursusboek.
Ik moest een simpele tabel overnemen. De opdracht is/was er een tweede pc aan toe te voegen met een adv. prijs en die te laten optellen in de laatste kolom. Ik moet de variabelen gebruiken in het voorbeeld. Dus nog heel basic.
Maar hoe lukt het mij zonder nieuwe variabelen te maken een tweede regel in de tabel te maken met de tweede pc?
Alvast dank voor jullie hulp!
Ik vind veel voorbeelden voor simpele xml bestanden. En hoe te verwerken. Toch krijg ik het niet voor elkaar img uit een element te tonen.
Alle andere regels kan ik gewoon met echo doen.
Ik zal iets doms doen, dit heb ik in het kort:
Zet je variabele eens in een echo en tussen PHP-tags.
Ik raad liever aan om eerst aan een basis-tutorial PHP te beginnen, en dit in de vriezer te plaatsen. Je probeert nu eigenlijk een racewagen te besturen voordat je de raceauto kent.
Zet je variabele eens in een echo en tussen PHP-tags.
Ik raad liever aan om eerst aan een basis-tutorial PHP te beginnen, en dit in de vriezer te plaatsen. Je probeert nu eigenlijk een racewagen te besturen voordat je de raceauto kent.
Je wilt niet weten welke boeken hier liggen..
En hoeveel fouten daar in staan inzake array, foreach en ga zo maar verder.Dat brengt je zoals eerder gemeld in de war. Voor mij is online zoeken prima te doen maar bijna alles staat in het Engels. Dat is voor beginners lastig.
Maar ok, ik zal stoppen met vragen. Ik weet ook wel dat het amateur overkomt.
Excuses
Jan te Pas had al het juiste antwoord gegeven. Misschien was het lastig te zien vanwege het ontbreken van de code-tags in zijn bericht. (zal ik even toevoegen). Ik zie wel dat hij vreemde quotes gebruikt.
Maar geloof me dat je nu echt met moeilijke kennis bezig bent terwijl je er nog niet rijp voor bent.
Iedereen begint als een amateur, maar steeds meer leer je meer mogelijkheden kennen en zo kan je een goed werkend script opbouwen. Als je kennis van bepaalde zaken mist zal je script uiteindelijk een slechte basis krijgen waarbij er zelfs sprake van onveiligheid kan zijn of sprake van onlogische code. En dat wil niemand... ;-)
Liever in enkele tellen zien wat je script doet, dan minuten lang blijven turen naar 100 regels.
Maar SimpleXML is een gevorderd onderdeel van PHP, en dat is niet de basis van PHP zelf.
Ik zou eerst even wat ervaring opdoen over hoe functies, array's, statements werken. Nu neem je echt teveel hooi op je vork.
Maar SimpleXML is een gevorderd onderdeel van PHP, en dat is niet de basis van PHP zelf.
Ik zou eerst even wat ervaring opdoen over hoe functies, array's, statements werken. Nu neem je echt teveel hooi op je vork.
Duidelijk :-) Maar is mijn boek voldoende? (Basis Cursus php 5.4) Of is er een toegankelijker boek? Want mijn voorbeelden in het boek stroken vaak niet met de stof.
[size=xsmall]Toevoeging op 27/02/2018 21:25:06:[/size]
Adoptive Solution op 27/02/2018 21:13:08
Effe wat in elkaar geflansd. Kan stukken beter. Maak er wat moois van.