Hallo,

Ik wil graag het spel zeeslag maken in php. Ik weet helaas niet waar ik moet beginnen. Heeft iemand nog ideeën of het al gedaan zodat ik het kan bekijken?

Bedankt alvast voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Tim

Heb je al ervaring met PHP, of wordt dit je eerste projectje?

Hoe zie je het voor je:
- single player (tegen de computer)
- multi player (twee gebruikers), in één scherm
- multi player via internet (twee aparte schermen)
En wat is je kennis van PHP op dit moment?
Wij hebben nog niet zo heel veel ervaring met PHP, dus we zouden het fijn vinden als we vragen kunnen stellen of naar een voorbeeld kunnen kijken van een zeeslag in PHP.
Als je concrete vragen hebt, dan mag je die zeker stellen. maar gezien je aangeeft dat je nog niet heel veel ervaring met PHP hebt, zou ik het raadzaam vinden om in ieder geval eens de basis te ontdekken met wat kleinere proefscriptjes, voordat je je op een basaal project zoals een zeeslag richt.
We moeten voor school één project maken, en daarvoor gaan we zeeslag maken. Alleen vragen we ons af hoe we moeten doen. Want we mogen het niet kopieren van internet. Dus misschien kan iemand ons op weg helpen.
Het klinkt een beetje bot, maar het begin van het script zal zoiets zijn:

<?php
$title = "Zeeslag Online";
echo "Welkom bij ".$title;
?>

We willen je graag helpen, maar dan lijkt een concrete vraag wel het gemakkelijkst. Want we weten nu niet wat je nu al aan kennis hebt over PHP, en wat je tot nu toe al hebt, en waar je nou echt op vastloopt.
Op het moment is onze concrete vraag, hoe we het bord van zeeslag in elkaar kunnen zetten?
Wat heb je tot nu toe al aan code? En nog belangrijker: Welke kennis heb je?
Want eigenlijk moet je een project als dit in deel-projecten indelen:
- Inloggen
- Bord opstellen
- Boten willekeurig positioneren
- Scores berekenen

Dus een concreet antwoord valt tot nu toe lastig te geven zonder een logische vraagstelling.

Reageren