Mijn database omvat een ID-, naam- en functie-veld.
Omdat de pagina dynamisch is, en er ook nieuwe velden kunnen worden aangemaakt wil ik alles wat op een bepaald moment op de pagina staat saven via een array.
Maar... hoe?
Hoe lees ik dit uit?
Iets als: if (isset($_POST['titelnaam'])) {
Maarja... hoe krijg ik het dan bij het juiste ID gesaved?
Waarom is de pagina dynamisch? Is er een noodzaak om alles tegelijkertijd te kunnen editen? Deel het anders op in een lijst, een add-formulier en een edit-formulier (en een delete-knop met bevestiging), waarbij je bij het toevoegen en wijzigen slechts één item per keer behandelt?
Ik neem aan dat je dit alles niet letterlijk opslaat als array?
Brackets zijn de vierkante haakjes: [ ]
Als je daar nou je ID tussenzet, dan hebben die array elementen meteen een key die als identificatie kan dienen.
Jasper Schellekens op 28/02/2018 13:33:42
Waarom gebruik je geen primary key, auto increment voor ids?
Eh, hoe kom je daarbij? Ik zie de ID's wel verder netjes oplopen, wat nog niet zegt of hij wel of niet een PK en auto_increment gebruikt.
Brackets zijn de vierkante haakjes: [ ]
Als je daar nou je ID tussenzet, dan hebben die array elementen meteen een key die als identificatie kan dienen.
[quote="Jasper Schellekens op 28/02/2018 13:33:42"]
Waarom gebruik je geen primary key, auto increment voor ids?
Eh, hoe kom je daarbij? Ik zie de ID's wel verder netjes oplopen, wat nog niet zegt of hij wel of niet een PK en auto_increment gebruikt.
[/quote]
Topic starter had het over opslaan in database. Ik dacht dat hij elk veld handmatig genummerd heeft. Als je werkelijk 600 tabellen aan hebt gemaakt... liever hij als ik.
Ik heb geen idee hoe je op die tabellen uitkomt, en waar je leest dat er ID's handmatig worden aangemaakt :-P
Met die velden die hij bedoelt zal hij hopelijk formuliervelden bedoelen, en geen databasevelden.
Misschien kan Daan wat meer vertellen over zijn opzet?
Hoe stuur ik dan de array netjes weg met jquery? Ik heb even gegoogeld, maar kwam er niet uit...
De pagina update.php moet het gaan aanpassen in de database.