Beste mensen,

Ik heb onlangs mijn website live gezet.

Let op: er is nog 'geen' mobiele website! Dat staat nog op de planning.

Dit is hem:

www.devoetbalscout.nl

Korte uitleg over de website:
Het is een website waar mensen over hun favo speler of club:
- zelf artikelen kunnen schrijfen en publiceren
- zelf filmpjes kunnen plaatsen
- zelf forumtopics kunnen starten
Ook kunnen mensen club- of spelerwatcher worden en die krijgen dan rechten om de gegevens van de speler of club in kwestie aan te passen/bij te houden.

Wie wil er naar kijken en op- of aanmerkingen geven?

Ik ben er een tijdje mee bezig geweest en wil graag phphulp.nl bedanken voor de hulp die ik heb gekregen als ik weer eens vastliep.
En in het bijzonder wil ik bedanken:
- Ger van Steenderen die me enorm heeft geholpen met sql. Bedankt Ger!
- ErwinH
- Ariën
- SanThe

Groet,

Jo
Snel even gekeken
meer dan 20" voor op te starten. Normaal gezien ben ik dan al weg :)
menu lijn niet correct uit(geselecteerd menu tegenover de andere menuitems)
<div class="Regel25pxEnkel">
<div class="CompetitieVolgniveauOmschrijving">volgniveau</div>
<div class="VolgniveauWaarde"><span class="fs10">alleen eindstand</span></div>
</div>

overlapt
Jupiler Pro League(Belgie): nooit geweten dat we een club royale Union hadden.

Jan
Hallo Jan,

Klopt. De laadtijd van de index-pagina is nog te lang. Dat komt door het wedstrijden-gedeelte. Dat ga ik aanpassen. Ik wil eigenlijk zoiezo de index-pagina vervangen. Ben ik niet heel erg tevreden over. Meer plaatjes en de regels op de volgende pagina. Misschien de wedstrijden tussen de nieuwesregels. Zoiets.

Wat bedoel je met: "menu lijn niet correct uit(geselecteerd menu tegenover de andere menuitems)"?

Puntje van overlap: heb ik aangepast.

Wat bedoel je met "nooit geweten dat we een club royale Union hadden"? Ik meen dat je doel op "Royale Union Saint-Gilloise"? Wordt die club anders genoemd?

Groet

Jo

Mij valt op dat je de Gebruiksvoorwaarden bij de registratie niet direct ziet. Deze moet je apart openklikken, en dat is niet echt handig.
He Ariën,

Dat vertelde mij iemand laatst ook al. Ik heb hier wel bewust voor gekozen want ik wil dat mensen de voorwaarden ook echt lezen en dat probeer op deze manier af te dwingen. Als het goed is, wordt de knop "gebruikersvoorwaarden" ook tijdelijk groen omlijnd elke keer als je submit.
Maar ik zal er nog eens over nadenken, want jij bent de 2e al die dit ter sprake brengt.

Groet

Jo
Waarom toon je die dan gewoon niet direct? Dat impliceert ze dat je ze direct moet lezen.
Laat ze gewoon akkoord gaan met een vinkje.

Verder heb ik een kijkje in de HTML-source genomen en mij valt wat comments op die niet nodig zijn. Deze zou je prima in PHP kunnen. Elke paar bytes die je bespaart kan al wat voor meer snelheid zorgen, al is het mariginaal. Het excessief aantal onzichtbare streepjes voor je marquee (is dat nog nodig tegenwoordig?) kan je eleganter oplossen met paddings en margins.

Als je de site helemaal goed SEO wilt maken gebruik je HTML5 als doctype en gebruik je netjes de <header>, <nav>, <content> en eventueel <aside>. Dit zorgt ook tevens voor een duidelijke indeling voor searchspiders.
Ah, jij ziet ook alles...

Om eerlijk te zijn moet ik nog een aantal 'rot'-klusjes doen (al zeg ik het zelf) om de snelheid te verbeteren. Daaronder vallen inderdaad het weghalen van comments in de code, opschonen en beter inrichten css-classes en bestanden en misschien de bestanden minifyen (of hoe dat ook heet).

Aangaande je opmerking over HTML5 en SEO: is dat echt heel belangrijk voor SEO? Zo ja, dan wordt dat ook nog wel een klusje denk ik...
Ik dacht zelf dat ik voor SEO al redleijk goed zat. Ik heb h1, h2, etc-classes toegevoegd en al dat soort dingen. Is dat niet genoeg voor de spiders?

Groet,

Jo
Het gebruik van die tags zorgt in ieder geval voor een duidelijkheid bij het indexeren van je pagina.
Ik zou het aanraden.
Ik wil trouwens mijn mobiele site in stappen doorvoeren.

Dus beginnen met alleen een mobiele pagina voor artikelen, zodat mensen als ze bijvoorbeeld op facebook of twitter op een link naar een artikel op mijn site klikken er eerst gekeken wordt op wat voor device de pagina bekeken wordt en zodra het om een mobiel gaat ze naar een andere (de mobiele pagina) worden doorverwezen.

Hoe kan ik dit het beste doen? Moet ik dan een m.pagina aanmaken?
Waarom niet meteen responsive maken aan de hand van een grid-framework? De Bootstrap is hier een zeer handig middel in.

Je kan ook kiezen om een aparte subdomein (m.jouwsite.nl) te maken, maar dan moet je wel twee sources onderhouden wat tijdrovend is.
Tja, responsive gaat met mijn opzet lastig worden denk ik.

Ik heb voor mijn site voor een wat a-typische aanpak gekozen. Normaal wordt content verticaal/onder elkaar getoond.
Bij mijn site wordt content in sections verdeeld en als er meerdere sections zijn, dan worden deze sections met jquery in een slider naast elkaar gezet en kun je met de bolletjes rechtsonderaan de site horziontaal navigeren tussen de content-gedeeltes.

Voor mijn mobiele site wil ik de content wel gewoon onder elkaar weergeven.

Wat voor mijn site denk ik het handigste is dat ik een extra pagina maak voor mobiel. Dus naast "artikel.php" een pagina "m_artikel.php" ofzo. En dat iedereen (mobiel en desktop) in eerste instantie naar artikel.php gaan en daar in geval van mobiel doorverwezen wordt naar "m_artikel.php"

en dan zoiets als dit

[code]
<?php

if($detect -> is Mobile()){
header('Location:m_artikel.php');
exit(0)
}

?>

Reageren