Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met het volgende:

Ik heb een website gemaakt in Wordpress met diverse plugins. Onder andere een soort van wiki (encyclopedia).
Nu heb ik een wachtwoord ingesteld op Wordpress, maar dat lijkt me geen super goede beveiliging? toch?

Ik wil graag het hele domein afgeschermd hebben met een wachtwoord. Hoeft geen hele administratie te zijn. Een wachtwoord is voldoende.
Het gaat erom dat alles op het domein is afgeschermd. ook de inhoud van de ecyclopedia

Het domein draait bij Strato.

Ik heb zelf al geprobeerd te stoeien met .htaccess en .htpasswd maar daar trapt de server blijkbaar niet in.
Even een belangrijk puntje: ik heb erg weinig kaas gegeten van PHP of SQL?

htaccess en htpasswd kan ik nog net bevatten.

Wie kan en wil mij helpen en wat gaat dat kosten.

Liefst zou ik zien dat diegene die mij wil helpen het ook daadwerkelijk installeert op de server.

Ik hoor het graag. Ben te bereiken via **knip** of via **knip**

Alvast enorm bedankt!!

Dat is wel zo. Maar bij emergency patches aan bijv. de kernel of andere vitale onderdelen van Linux, daar grijpt Plesk niet bij in. In ieder geval zou ik het niet aanraden voor bedrijfs-kritische sites waarbij iemand geen enkele Linux ervaring heeft.

De hostings die DirectAdmin of Plesk gebruiken bieden wel mogelijkheden m.b.t. backuppen. En anders kan je het altijd navragen.
>> Maar bij emergency patches aan bijv. de kernel of andere vitale onderdelen van Linux, daar grijpt Plesk niet bij in.

Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Plesk (Onyx, de nieuwste versie) toont ook gewoon Linux-updates.
dank voor alle ideeën! echt gaaf dat jullie zo meedenken.
Ik ben echter geen techneut! begrijp 90% van wat jullie allemaal roepen helemaal niet.
Vandaar dat ik echt voor een eenvoudige oplossing moet gaan.
Ik heb inmiddels een account aangemaakt waarin ik zo'n adminphp menu heb welke ik prima kan begrijpen.
Beveiliging van een map is dan ook zeer eenvoudig. werkt meteen.

Alleen het overdenken van mijn (WP)website en plugins is te ingewikkeld voor me. Gelukkig biedt de nieuwe provider een service hiervoor. Heb nl erg veel werk zitten in die site. Heb al eens geprobeerd te stoeien met wp-clone of Duplicator maar daar kom ik nog niet helemaal uit. Probleem is dat mijn huidige url nog gekoppeld zit aan mijn ouder provider en mijn nieuwe website dus nog niet werkt. tja......en dan is daar de enorme leek die weer niet verder weet.

Ik hoor jullie al roepen: domme doos, blijf er dan ook vanaf!
Maar hey, ik wil graag leren en ik heb andere kwaliteiten :-)

Het overzetten van de koppeling van je oude naar je nieuwe hostingprovider kan vaak even duren. Soms een paar uurtjes, maar het kan ook een ruime dag duren soms.

Maar je nieuwe provider ondersteunt wel beveiligde directories?

Reageren