Beste allemaal,

Ik heb een vraagje.
Ben bezig met een scriptje waarmee ik bestanden kan uploaden naar mijn toegekende folder.
Op dit moment worden de bestanden met de bestandsnamen geupload welke ook op mijn computer staan.
Ik heb al wel voor elkaar gekregen dat ik de datum er voor krijg.

Ik zou graag willen dat deze een specifieke vastgestelde bestandsnaam mee krijgen.

Het script zal gaan dienen dat er telkens twee bestanden worden geupload en deze daarna worden doorgestuurd per mail. Ik zou graag willen dat het bestand 1.txt en 2.txt krijgen telkens wanneer het bestand word geupload.

Weet iemand hoe dit gemaakt moet worden?

Met vriendelijke groet,
Dag Obelix,

Dat is het problem. dit lukt wel, maar het lukt mij niet die vaste waarde in te geven die ik zelf wil.
Die datum en tijd is nooit een vaste waarde zoals ik het wil.

Groet,

<?php
//save the url and the file
$filePath = "./test/1.txt";
?>
Goedemorgen Allemaal,

Is er niemand die mij hiermee op gang kan helpen met wat code?

Groet,
Hans
In je filepath kan je toch boven of onder plaatsen, aan de hand van een variabele?
Dag Ariën,

Volgens mij werkt dit niet. Iig niet zoals ik het gemaakt hebt.
Dan gaat die de gehele namen door elkaar gooien.

Maar heb jij daar een voorbeeld van dan?

Groet,
Maar de vraag is eigenlijk: Hoe bepaal je of een bestand boven of onder wordt genoemd.
Dat is inderdaad mijn vraag, jij geeft aan dat ik dit in het filepath moet doen. Mij lukt dat niet.

Dus is het mijn vraag; ik heb twee bestanden test.jpg en daar wil ik een naam boven of onder aan toevoegen.
Hoe doe ik dit :)

Groet,
Dan komen we eigenlijk toch weer terug op mijn vraag: Hoe wordt nu bepaald of het bestand onder of boven heet? Of moet dat soms willekeurig worden bepaald?
Dat het in filepath komt te staan is de volgende stap.
Het maakt mij niet uit hoe dit bepaald word, daar hang ik uiteindelijk op. Als het maar ergens bepaald word :)

Groet,

$i loopt kennelijk van 0 tot 1 (of eigenlijk tot het aantal geuploade files, maar laten we er vanuitgaan dat dat er 2 zijn)

<?php
//save the url and the file
$filePath = $i == 0 ? "./test/boven.txt" : "./test/onder.txt";
?>

Dus de eerste file ($i = 0) gaat boven.txt heten, en de andere onder.txt

Reageren