Hallo,
Ik loop vast met mijn if statement in mijn controller.
Dit is wat er moet gebeuren:
Ik heb een formulier met een input email en ordernummer gemaakt en een alertbox met ajax jquery.
Vervolgens als het ordernummer niet 12345 is dan moet ik de status = false meegeven aan de data.

Code van mijn controller:

<?
if (isset($_POST['email'])){

$gegevens = array("email" => $_POST['email'], "order-hash" => $_POST['order-hash']);

echo json_encode($gegevens);
}
if ($gegevens['order-hash'] === '12345')
$gegevens["order-hash"] = false;
?>

Kan iemand mij helpen ?
Of je maakt een apart 'status'-element aan met de waarde 'false', want er zijn vast geen orders die ook zo heten.

Let er wel op dat je de json_encode nog moet verhuizen.
bedankt arien. Heb je misschien een link waar ik voorbeelden kan kijken?
Voorbeelden van??
Je zij maak anders een apart'status'-element aan met de waarde 'false' heb je daar voorbeelden van ik kan het niet vinden.
Er bestaat geen tutorial voor alle oplossingen ;-)

Maar je moet dus een $gegevens['status'] aanmaken in je array met als value de string: false.
Bedoel je zo ?

<?

$gegevens = array("email" => $_POST['email'], "order-hash" => $_POST['order-hash'],$gegevens['status'],);

exit;
}
?>
Nee.
Kijk eens hoe je array nu opgebouwd is.
Je was al op de goede weg bezig hiervoor.
oke, maar is het zo dan goed?

<?

$gegevens = array("email" => $_POST['email'], "order-hash" => $_POST['order-hash'], ['status']);

}
$gegevens['status'] = false;
?>
Als je die json_encode naar beneden verhuist, en false als string behandelt. In overige gevallen is het het beste om status een true mee te geven.

Dan kan je hier makkelijk op controleren in je JavaScript:
Eerst kijken naar de status, en dan de orderhash tonen.
De json_encode heb ik nu naar beneden verhuist. Ik doet het even stap voor stap klopt het zo?

<?
if (isset($_POST['email'])) {

$gegevens = array("email" => $_POST['email'], "order-hash" => $_POST['order-hash'], ['status']);

$gegevens['status'] = true;

exit;
}
?>

Reageren