Hallo,
Weet iemand hoe je een eenvoudige bestaande blogfunctie in php zo om kunt aanpassen dat het laatst geposte bericht helemaal onderaan komt zo dat wanneer je de eerst geposte delete dat de opvolgende in datum als eerste te zien is. Dit is om een bestaand script naar een soort workshopscriptje om te bouwen, in volgorde van datum dus. Er zijn niet meer dan gemiddeld 6 blogposts nodig. Als iemand interesse heeft stuur ik de files.
Mijn pogingen draaiden uit op een omgekeerde nummering maar de posts zelf bleven waar ze stonden...
Groet, Mary
..niet naar mijn ervaring...als ik die css-en zie, met floats en clears en alles...eerlijk gezegd werk ik nooit met templates of frameworks, ik vind het allemaal zo beperkend en one fits all. Ik werk veel sneller op mijn manier dan wanneer je iets bestaands om moet bouwen. Het staat wel nog steeds op mijn to-do list, een wp thema from scratch, maar dat lijstje is al zo lang.
Een en ander organiseren in database-tabellen lijkt mij ook verstandig, de informatie krijgt dan wat meer structuur dan in een plat tekstbestand.
Ook wordt het beheer dan mogelijk wat gebruiksvriendelijker en stelt dit je (beter) in staat om een blog verder uit te bouwen naar eigen wensen.
Met database-tabellen voor (o.a.) (blog)artikelen heb je in principe gewoon een bak met teksten die je makkelijk kunt filteren, sorteren en waar je doorheen kunt zoeken (is min of meer gratis inbegrepen simpelweg doordat je gebruik maakt van een database).
Maar vervolgens kun je hier ook nog lagen bovenop bouwen zonder dat je beperkt wordt door deze opslag. denk aan meerdere blogs, specifieke configuratie per blog, verschillende auteurs, workflows, "rijke" teksten met WYSIWYG-editors, et cetera.
Normaal gesproken wel, maar deze klanten zeiden dat ze niet meer dan 4 workshops per jaar wilden plaatsen. Nu blijkt 'ongeveer'5 tot 6, en het moest vooral 'simpel' zijn. Zo zie je maar.
[size=xsmall]Toevoeging op 03/06/2018 19:05:14:[/size]
Trouwens, rommelen in tekstbestanden, ik werk alleen maar in een teksteditor dus dat vind ik totaal geen probleem, juist fijn!
Trouwens, rommelen in tekstbestanden, ik werk alleen maar in een teksteditor dus dat vind ik totaal geen probleem, juist fijn!
Dan ben ik benieuwd hoe je makkelijk relaties aanlegt, zonder 'queries'. Hoe je bijvoorbeeld eenvoudig het gemiddelde aantal posts aangeeft per maand, of alles uit een bepaalde categorie.
Niet. Aangezien ik platte statische websites maak.
En hoe zoeken je bezoekers daar in, als ze in een bepaalde categorie willen zoeken.
Ik zou zeggen: Verdiep je eens in een 'relationele database', het maakt alles zo veel makkelijker.
Nee joh, dat was echt in dit geval totaal geen wens. Ze willen niet meer dan 4 tot 6 workshops hebben staan en er hoeft niks bewaard. Geen zoekfunctie ook. Als er zoiets nodig was had ik wel voor een ander platform gekozen.