Hier snap ik niets van.

Als ik in de query *-1 weg haal, zie ik een grafiek staan. Maar laat ik hem staan, dan is er geen grafiek. En dat terwijl dit toch wel zou moeten.

De opmaak van de grafiek is er wel, dus het gaat hier om de weergave.

Achter de CASE zou ik afhankelijk van journaalposten_inkomsten TRUE/FALSE een positief of negatief bedrag moeten krijgen. Maar ik gok dat ik iets fout doe met het positie naar negatief omzetten.

$query_journaalposten_totaal = "
	SELECT 
		journaalposten_datum, 
		sum(CASE 
			WHEN journaalposten_inkomsten = TRUE 
				THEN journaalposten_bedrag 
                                ELSE journaalposten_bedrag*-1
			END) AS totaal_bedrag 
	FROM tabel_journaalposten 
	WHERE journaalposten_administratie = ? 
	AND journaalposten_datum BETWEEN ? AND ? 
	GROUP BY journaalposten_datum
	";
Ik heb nu het volgende in de code zitten, maar het werkt nog niet.

seriesDefaults: {
												rendererOptions: {
													fillToZero: true,
													useNegativeColors: false,
													smooth: false,
													animation: {
														show: false
													}
												},
												showMarker: false
En/of heb je al geprobeerd de flag JSON_NUMERIC_CHECK toe te voegen aan json_encode() (tweede parameter)? Misschien vindt jqplot het niet fijn als je (negatieve) numerieke waarden loopt te quoten.
Helaas dat maakt geen verschil. Ik laat het er in staan, want bij positieve getallen blijft het wel gewoon werken.
Bedankt allemaal voor de hulp, Maar het lijkt mij dat het niets met kleur (negativeSeriesColors) te maken heeft. En een lange lijst met mogelijkheden. ook heel leuk. Ik heb weer een boel ideeën, maar de oplossing heb ik nog niet gevonden.
Zolang je geen oorzaak hebt lijkt het mij onverstanding om aannames te doen over wat al dan niet zorgt voor het ongewenste gedrag van deze functionaliteit.

Reageren