Als je de boel op de schop gooit, dan raad ik aan om meteen maar over te stappen op de object-georiënteerde MySQL (met het pijltje). Die kan je eenvoudig uitbreiden met classes en exceptions ermee verwerken.
Hallo, even een update: inmiddels heeft een programmeur uit India al wat code herschreven (de connectie en de uitvraagquery) en die ga ik er in proberen te zetten.
Ik haak als newbe hier maar even aan, want ik heb hetzelfde probleem, met dat verschil dat ik helemaal niets van php of ander programmeren weet.
Is dit voldoende om een site die nu op php 5.6 draait onder php 7 te laten werken en zo ja, zou iemand dat voor me kunnen doen?
Ik heb een cms-script (lang geleden gebouwd door familielid dat niet meer in beeld is). De content van mijn blog (teksten, verwijzingen naar foto's staan in een mysql-database, net als een hele verzameling links, waarvan delen op verschillende pagina 's aangeroepen worden. Verder zitten er opmaakblokken in die op alle pagina's hetzelfde zijn en zo maar één keer veranderd worden.
Op termijn wil ik mijn hele site flink moderniseren, maar mijn provider gooit 5.6 al binnenkort van zijn server af (al heeft ie nog geen termijn gegeven).