Hallo,

Ik ben bezig met een script(je) en wil een validatie inbouwen, middels het vergelijken van een paar waarden die op een andere server staan. Ik wil daar deze querystring voor gebruiken:

include_remote('https://www.domein.nl/check.php?waarde1='.$value1.'&waarde2='.$value2.'&waarde3='.$value3);

Is het dan voldoende om een check.php bestand te maken die er zo uit kan zien:

<?php
$value1 = 'mijn waarde 1';
$value2 = 'mijn waarde 2';
$value3 = 'mijn waarde 3';
?>

Of gaat dit niet werken?

Guido
Je kan uiteraard eigen variabele meegeven in een externe URL aanroep. Het betreffende script die wordt aangeroepen moet deze wel via GET opvissen ;)

Gaat het enkel om een request of wil je ook de response van hun uitlezen?
Wil slechts een eenvoudig check, dus request.
Maar ben wel benieuwd hoe je een response kunt opvragen via deze querystring?
Ja dat kan, valideer de meegestuurde waardes, stuur vanaf de remote server een waarde (bijv. array('status'=>true);), en verpak die in de functie json_encode().

Lees dan op je eigen server met de functie json_decode() die JSON-string uit.
Hoi,

Ok, daar moet ik even goed voor gaan zitten. Doe ik later een keer.

Maar als ik dus alleen de 3 waarden wil opvragen uit remote bestand check.php, via de querystring, kan dat op de manier die ik in mijn eerste bericht heb geplaatst? Heb momenteel even geen mogelijkheid om het zelf te testen, vandaar ;-)

Guido
Via $_GET['waarde1'] etc in check.php.

Ik vraag de 3 waarden van check.php toch op vanuit een ander bestand.. middels include_remote, dus de GET moet ik in dat andere bestand gebruiken. Of begrijp ik iets verkeerd?
Je doet toch een request van een server (A) naar een andere externe server (B)? Die heeft geen benul over hoe jij de URL op server A samenstelt. Dus als je op server B de waardes in de URL (die vanaf A komt) wilt uitlezen, moet je daar GET gebruiken.
Ik vraag alleen de 3 waarden op van server B. Bestand check.php staat op server B en bevat deze 3 waarden.

Met de 3 waarden uit check.php ga ik verder aan de slag in mijn bestand op server A.

Dus in dit geval hoef ik toch geen GET te gebruiken in check.php?
include_remote() impliceert dat je een externe server aanroept? Ook omdat je geen pad opgeeft maar een hele URL.

Je kan niet direct PHP-variabelen uitlezen van de ene naar de andere server.
Anders had ik graag $MasterPassword bij Rabobank.nl opgehaald :p
Klopt, ik roep bestand check.php aan die op externe server B staat.

Daar staan dus 3 waarden in die ik wil opvragen.

Deze 3 waarden vergelijk ik dan met wat een gebruiker heeft ingevuld via een formulier op server A. Als deze 3 waarden overeenkomen, geef ik gebruiker toegang tot de rest vh script.

Dat is in het kort wat ik wil ;-)

Guido

Reageren