Door
Guido -
op 11-10-2018 09:17
gewijzigd op 11-10-2018 09:17
1.683 views
Hallo,
Ik ben bezig met een script(je) en wil een validatie inbouwen, middels het vergelijken van een paar waarden die op een andere server staan. Ik wil daar deze querystring voor gebruiken:
Ja dat kan, valideer de meegestuurde waardes, stuur vanaf de remote server een waarde (bijv. array('status'=>true);), en verpak die in de functie json_encode().
Lees dan op je eigen server met de functie json_decode() die JSON-string uit.
Ok, daar moet ik even goed voor gaan zitten. Doe ik later een keer.
Maar als ik dus alleen de 3 waarden wil opvragen uit remote bestand check.php, via de querystring, kan dat op de manier die ik in mijn eerste bericht heb geplaatst? Heb momenteel even geen mogelijkheid om het zelf te testen, vandaar ;-)
Ik vraag de 3 waarden van check.php toch op vanuit een ander bestand.. middels include_remote, dus de GET moet ik in dat andere bestand gebruiken. Of begrijp ik iets verkeerd?
Je doet toch een request van een server (A) naar een andere externe server (B)? Die heeft geen benul over hoe jij de URL op server A samenstelt. Dus als je op server B de waardes in de URL (die vanaf A komt) wilt uitlezen, moet je daar GET gebruiken.
Klopt, ik roep bestand check.php aan die op externe server B staat.
Daar staan dus 3 waarden in die ik wil opvragen.
Deze 3 waarden vergelijk ik dan met wat een gebruiker heeft ingevuld via een formulier op server A. Als deze 3 waarden overeenkomen, geef ik gebruiker toegang tot de rest vh script.