Ik heb ene html voor het invullen van mijn mysql database icbm een php pagina.

Het formulier veld heb ik een breedte van 50 en een hoogte van 250 gegeven.

Het lukt me echter niet om de tekst bovenaan de veld te laten beginnen (blijft linksmidden). Verder loopt de tekst op een regel door. Het breekt niet af als de breedte van het veld is bereikt naar een volgende regel.

Hoe regel ik dat?

<!DOCTYPE html>
<html lang="nl">
     <head>
           <title>Gegevens invoeren</title>
           <meta charset="utf-8">
     </head>
     <body>
     <body>
           <form name="toevoegen" action="insert.php" method="post">
                 <fieldset>
                 <legend>Gegevens invoeren</legend>
                 <table>
                       <tr>
                             <td align="right">Bedrijfsnaam:</td> <td><input type="text" name="bedrijfsnaam" size="50"></td>
                       </tr>
                       <tr>
                             <td align="right">Locatie:</td> <td><input type="text" name="locatie" size="50"></td>
                       </tr>
                       <tr>
                           <td align="right" valign="top">Bedrijfsinformatie:</td> <td ><input style="height:250px" type ="text" name="bedrijfsinformatie" size="50"></td>
                       </tr>
                       <tr>
                             <td align="right">Functie:</td> <td><input  type="text" name="functie" size="50" ></td>
                       </tr>
                       <tr>
                             <td align="right">Toelichting belang:</td> <td><input type="text" name="toelichting_belang" size="50"></td>
                       </tr>

<tr>
                             <td align="right">Toelichting functioneren:</td> <td><input type="text" name="toelichting_functioneren" size="40"></td>
                       </tr>

<tr>
                       <tr>
                            <td><input type="submit" value="Toevoegen"></td>
                       <td><input type="reset" value="Wissen"></td>
                       </tr>
                 </table>
                 </fieldset>
           </form>
     </body>
</html>

Ik zie twee keer een <body> tag staan. Dat klopt niet ;-)
Ik heb body verwijderd.

Maar weet iemand de oplossing???
Als je een tekstvak (met meerdere regels) wilt moet je een <textarea> gebruiken. Een <input type='text'> is altijd maar 1 regel (en de browser lost het nu op deze manier op).
<tr>
  <td align="right" valign="top">Bedrijfsinformatie:</td>
  <td><textarea style="height:250px" name="bedrijfsinformatie" cols="50"></textarea></td>
</tr>

In plaats van al die inline opmaak is een stylesheet trouwens veel handiger, maar dit terzijde ...
Euh, zou dat geen textarea moeten zijn in plaats van een inputveld van het type text?
Edit: wat @Rob zei dus.
Hallo Arien,

Het ziet er precies zo uit.

Ik ben een beginneling.

Rob,

Ik kan je volgen, maar ... simpel vervangen van tekst door textarea in de code lijkt niet de oplossing.

Hoe doe ik dat?
Waarom zou een textarea niet de oplossing zijn volgens jouw? Dat is juist een textvak voor meerdere regels, welke met een enter gescheiden zijn:

Heb de JSfiddle even aangepast:
https://jsfiddle.net/7xLpmagq/

Onthoud dat textarea in de browsers standaard een ander lettertype hebben, en daarom komt de cols-waarde qua lengte niet overeen met de size in de input-velden.
Arien,

Bedankt.

Het heeft gewerkt!

Mooi zo :-)
ik wil straks een andere topic plaatsen.
nl hoe ik automatisch vanuit mijn insert.php pagina terugkeer naar dit formulier pagina.

Moet ik het hier plaatsen of een andere plek?

Reageren