Aangezien ik nu een maand of drie lang Safari gewend ben, en vooral iedere dag met veel leifde mijn rss feeds daarin uitlees waneer ik een website tegen kom, en ik eventjes zit te spelen met Firefox, waar ik baal dat dat niet kan, heb ik dit script/site gemaakt. (zo, dat was een zin hè?)

http://rss.ikhoefgeen.nl/

Daarop staat een link, die je kan gebruiken om rss-pagina's te lezen. Tot nu toe kan hij rss-feeds herkennen via <link/> in de pagina die je aan het bekijken bent, of waneer je het xml-bestand zelf bekijkt.

Even een paar voorbeeld-feeds (niet iedereen heeft natuurlijk zin om de link naar zijn favo-bar te slepen en een site met een rss-feed te gaan zoeken)

Zie een van de feeds van:
Schoolfuiven.nl
IkHoefGeen.nl
Tweakers.net
en van de enige echte PHPhulp feed, die goed demonstreerd dat hij ook met minder geavanceerde feeds overweg kan. (sorrie jongens)
Maar voor de echte ervaring moet je toch even de link naar je favoriten slepen.

Hij slaat in koekjes op welke berichten je al gelezen hebt, en welke nieuw zijn (gewoon de timestamp van het laaste bericht onthouden)
Ook slaat hij in een koekje op welke feeds je hebt bezocht, en dezen komen dan in de 'Recente feeds' te staan op de beginpagina

Verder wordt er niets opgeslagen in een database. De feeds worden alleen 30 minuten gecashed.

Ik heb hem al getest met Firefox 1.0.7 (?) a la Mac, en gedeeltelijk met Safari 2.0 (Safari opent feeds, de xmlbestanden automatisch al, dus die kon ik niet uitproberen)
In IE lijnt het vak volgens mij niet naar het midden uit, de reden blijft bij mij een raadsel.

edit: bekende 'bug' bij mij is dat in Firefox het popupje met alle gevonden rss-feeds naar de achtergrond springt.

Graag even jullie mening, bug-raport en natuurlijk ideeën. Alvast bedankt, Jelmer.
Dat klinkt veelbelovend :)

Reageren