Natuurlijk kan ik een tabel element in de variable zetten, maar ik hoor hier en daar dat de style niet door php moet worden gedaan maar door de browser.
Welke manier kan ik het beste toepassen hiervoor?
Ik denk dat je het nu over twee verschillende dingen hebt?
ad quote: het "closed" attribuut geeft de data meer betekenis, wat mij wel zinnig lijkt
ad reactie: dit gaat over het openen en sluiten van PHP-haken/-blokken? ook dat lijkt mij handig/zinnig, anders loop je zo te wieberen met al die quotes, ook is het onderscheid tussen dynamische en statische delen dan beter onderscheidbaar, maar inderdaad, tis maar waar je de voorkeur aan geeft.
Dank allemaal voor het meedenken, ik ga hier eens mee aan de slag.
Ik kan de arrays natuurlijk ook vanuit de database laden. (ik denk erover om een ingave pagina te maken en deze in een databse te stoppen).
Ik ben zelf niet zo een voorstander van HTML in functies/methods. Ik houd de lagen liever gescheiden, maar daar zijn meningen vast over verdeeld :p
Mja, maar dat is het hem juist. Deze zijn uiteindelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. De introductie van abstractielagen hiertussen om deze (verder) te "scheiden" zorgt vaak alleen maar voor meer complexiteit.
En in dit geval wordt zo'n overzicht haast volledig dynamisch gegenereerd. Hoe zou een alternatief waarin je dingen "scheidt" (waarbij je waarschijnlijk ook een poging onderneemt om ook de logica uit de HTML te halen?) er dan uitzien? Zo'n opzet heeft waarschijnlijk onevenredig veel overhead.