Hallo,
Ik ben nieuw hier,
maar buiten dat had ik een vraag en die luidt:
Hoe kan ik <p><font size="1" face="Verdana" color="#FF9900">TEXT</font></p>
dat verwerken met php.
ik heb al gegoogled dus dat comment hoef ik niet.
ik wl alleen weten of ik lettertypes, kleuren grootte en alles kan gebruiken met php want dat is echt nodig:P
Yeah right, en ik ben de Sint. Zoek eerst eens op wat PHP net is en doet... Om dan eens verder te zeiken, verdiep je eerst in html icm css, of gebruik "goede" html tags, en begin dan aan PHP... Succes.
Dit lijkt me toch echt iets voor Webdesign/CSS dan voor PHP.
Waarom well klik HIER voor zowel uitleg voor Webdesign alsmede CSS en op de pagina waar je "landt" krijg je antwoord op de vraag:
Wat is PHP?
Suc6!!
Groet, lissy
PS dit was m'n eerste google poging voor de vraag: Wat is PHP...
ff geheel offtopic, wat zijn jullie vroeg wakker op zondag :)
En aan de topicstarter;
PHP is serverside, de UITVOER van PHP wordt naar de client (bezoeker) gestuurd....als jij wilt dat hij die <font>-meuk krijgt te zien, zal je dat op de een of andere manier op het scherm moeten zetten; hetzij met echo of gewoon even uit je PHP-code springen;
<?php
echo '<p><font size="1" face="Verdana" color="#FF9900">TEXT</font></p>';
?>
<p><font size="1" face="Verdana" color="#FF9900">TEXT</font></p>
<?php
// En hier weer verder met PHP
?>
?>
<?php
// oranje alinea maken
echo '<p class="style1">TEXT</p>';
?>
Het voordeel? Als je ineens besluit dat al je oranje alinea's groen moeten worden, hoef je niet je hele pagina te veranderen. Je hoeft alleen de CSS regel in het STYLE gedeelte te veranderen.
EDIT: dat is overigens ook de reden dat ik die styleregel niet ZO noem:
Jan heeft helemaal gelijk :) Daar komt bij dat de <font>-tag in nieuwere versies van HTML (XHTML) deprecated is en dus niet meer door de validator komt.
?Onbekende gebruiker
09-10-2005 12:14
Nu weet ik tenminste wie dat hyperkinetisch ventje in de auto is.
Ik heb dan het probleem, dat als je een cookie of session set off start, en je doet dan eerst de css en dan de php code, dat je dan de melding krijgt: HEADERS ALREADY SEND!
Ik weet wat PHP is ik wist alleen niet hoe je lettertypes enzo moest verwerken met PHP en ik kon geen antwoord vinden op de vraag met GOOGLE op: Hoe kan ik fonts gebruiken in php
, maar wel bedankt
Google is een zoekmachine, niet een mannetje dat antwoorden op vragen weet ;)
Volgende keer zoeken op trefwoorden, dus using html font inside php-code. Dat levert vast wel wat op.