Weet iemand waar ik een php sript kan vinden om eerst een luchthaven te selecteren en daarna het ophaaladres en hiervan de prijs weer te geven. Mijn PHP kennis is beperkt.
Lees eerst je gemeenten en luchthavens uit met foreach, en vul daarmee je selectbox.
In je foreach is de naam (bijv. Zaventem) de key, en de getalwaarde is de value.
Een selectbox lijkt mij handiger dan radio-buttons. Want een selectbox kan een labelnaam in option (de plaatsnaam) én een value bevatten, maar een radio-button enkel een value bevatten.
foreach ($key=>Hulst, $value=>15) {
echo"<option value='Hulst'>Hulst</option>"}
Ik heb bovenste code geprobeerd maar het geeft een foutmelding. Blijkbaar geeft die komma tussen Hulst en $value een probleem. Ik ben niet goed op de hoogte van foreach. Het enige dat ik vind is met as ertussen maar ik heb geen idee hoe ik dat hier moet gebruiken.
Als je gaat programmeren, kun je niet zomaar iets typen en hopen dat het werkt. Het luistert allemaal heel erg nauw. Ik weet niet of je dit nu aan het doen bent als hobby, maar als het iets professioneels/commercieels is, raad ik je aan om het uit te besteden, want het lijkt erop dat je op dit moment nog niet voldoende weet waar je mee bezig bent.
Als tip verwijs ik je graag door naar de documentatie/website van PHP: www.php.net
Daar kun je bijvoorbeeld ook informatie vinden over de 'foreach'-functie: www.php.net/foreach