Hoi guys,

ik sta weer voor 'n grote uitdaging. Ik ben op zoek hoe ik voor elkaar moet krijgen hoe ik rol-mdw matrix kan maken.
geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken en alle hulp is meer dan welkom.. Op voorhand bedankt voor het meedenken.

Wat ik heb is tabel met medewekers een tabel met rollen en er bestaat een koppeltabel die een relatie tussen die twee heeft. Wellicht is dat de enige tabel om de kruisjes hieronder te zetten en dat de andere twee middels een JOIN evt extra info kan toevoegen....

Rol1 Rol2 Rol3
Mdw1 x x x
Mdw2 x x
Mdw3 x
Mdw4 x
Mdw5 x x

Hoe moet ik dit aan vliegen? Werkelijk geen idee hoe en wat.
Maar wat bedoel je met die matrix?
Wil je dit visueel als tabel vormgeven zodat je per gebruiker de rollen kan instellen?
de matrix zou inzichtelijk moeten maken welke personen welke rollen heeft gekoppeld.
ik denk dat tabel vorm het mooiste resultaat zou geven
oef.... dank je wel... maar zover gaat mijn kennis nog niet ...
pittig hoor. Gaat een hele kluif worden.
Hoi Adoptive Solution...

uhm, het lijkt op elkaar maar is niet zo..
In de vorige topic gaat het om welke rol(len) één persoon hebben . in deze topic zou ik graag naar een overzicht gaan .. welke peronen (dus meervoud) aan welker rollen (ook meervoud) zijn gekoppeld.

oh, zeg maar je tegen u hoor.... net zo fijn
Wat maakt het uit of je
1 persoon met 3 rollen hebt.
3 personen met 1 rol.
Meerdere personen met meerdere rollen
1 rol bij 1 persoon
Meerdere rollen bij meerdere personen
Etc.

En of dat nu uit 1 tabel of uit meerdere tabellen komt.

Uiteindelijk is er een resultaat.

Daarmee genereer je met loopjes in php een tabel.
Horzontaal, vertikaal.

Probeer ze allemaal. Voorbeelden zijn gegeven.
Het maakt in zoverre uit, dat als je nog niet zo'n ervaren php'er bent dit best voor een enorme uitdaging kan zorgen hoor. Om zaken inzichtelijk te krijgen kunnen matrixen enorm helpen.

Maar this way schiet ik niet veel mee op... bedankt voor je reacties
Als je nog niet zo ervaren bent, is het toch een mooi moment om te ontdekken hoe het werkt? ;-)
klopt. dat is wel zo.. maar oom goegel legt het uit op een manier dat het bijna op hoger wiskunde lijkt

Reageren