Hallo,

In mijn wordpress plugin wil heb ik een functio gemaakt die moet worden geactiveerd als je een optie (radio button) veranderd. Hiervoor heb ik de onchange gebruikt.

<input id="check" type="radio" onchange="checktype();" name="check" value="Optie 1">
<input id="check" type="radio" onchange="checktype();" name="check" value="Optie 2">
enz. enz.

function checktype(){
    alert("Optie is verander");
}

Javascript heb ik niet in een aparte file staan maar direct onder de inputs.

Op een of andere manier zegt hij in de console.log "Uncaught TypeError: checktype is not a function"

Weet iemand hier een oplossing voor?
>> Als we @Ozzie moeten geloven was dit géén naamgevingskwestie

Euh ... ik suggereerde juist om de naam wél te veranderen, en klaarblijkelijk heeft dat geholpen. Ik heb het gewoon 'plain' getest, buiten Wordpress om dus. En bij mij werkte het wel. Het veranderen van de functienaam heeft er bij Jop B toe geleid dat het nu wel werkt, dus wellicht werd die functienaam al door (een plugin in) Wordpress gebruikt en leverde dat een conflict op.
Cache geheugen heb ik meerdere malen gereset en javascript file een versienummer gegeven bij een wijziging.
Dit leverde beide geen verandering op.
Het kan inderdaad zijn dat de functienaam al in gebruik was waar ik niet over had nagedacht.

Voor nu blijft het werken en heb ik er script al aardig kunnen uitbreiden.
> Het kan inderdaad zijn dat de functienaam al in gebruik was waar ik niet over had nagedacht.
Dan had ik een andere fountmelding verwacht.

Reageren