Hallo,
Ik ben bezig met een systeem waarbij de gebruiker een "wachtwoord vergeten knop" kan aanklikken.
Als je erop klikt, moet de gebruiker zijn / haar email invoeren waar de gebruiker geregistreerd mee staat.
Als de gebruiker de email invoert, moet het een token id aanmaken in een apart MYSQLI tabel.
Ik heb de hele code gevolgd van een tutorial:
https://youtu.be/wUkKCMEYj9M
Ik weet het, het is niet zelf verzonnen, maar ik weet zelf ook niet hoe ik het zelf zou kunnen maken, dus credits naar MMTUTS.
Bij het verzenden van de mail gaat het fout, maar ik weet niet waarom.
Ik heb mijn eigen webhosting server bij Versio.nl en ik heb zelf eerder al een contact formulier gemaakt, die een email kan verzenden. (Het formulier werkt ook).
Het mysqli gedeelte werkt wel. Dus pwdResetEmail, pwdResetSelector, pwdResetToken, pwdResetExpires worden normaal ingevoerd. Alleen de email wordt dus niet verzonden.
Dus ik weet niet wat ik fout heb gedaan.
Dit is mijn (email verzend) code:
<?php
$to = $userEmail;
$subject = 'Wachtwoord jinvantongeren.nl herstellen';
$message = '<p>Er is een verzoek binnengekomen om uw wachtwoord te herstellen. Als u dat niet was, kan u deze e-mail gewoon negeren.</p> <a href="' . $url . '">' . $url . '</a></p>';
$headers = "From: Jin van Tongeren <[email protected]> \r \n Reply-To: [email protected]\r\n Content-type: text/html\r\n";
mail($to, $subject, $message, $headers);
header('Location: ../reset-password.php?reset=success&request=valid');
?>
Van het andere contact formulier dat werkte is dit mijn code:
<?php
$name = $_POST['name'];
$subject = $_POST['subject'];
$mailFrom = $_POST['mail'];
$message = $_POST['message'];
$mailTo = "[email protected]";
$headers = "From: ".$mailFrom;
$txt = "Je hebt een email van je website namens ". $name.".\n\n".$message;
mail($mailTo, $subject, $txt, $headers);
$mailsend = 'De mail is successvol verzonden!';
header('Location: ../contact.php?mailSend');
exit();
?>
Ik heb zelf al geprobeerd een error weer te geven, maar dat gebeurt niet, want er is geen error.
Zelf heb ik ook al in de error log gekeken, maar daar staat ook niets.
Heeft iemand een idee waarom de email niet wordt verzonden?
Alvast bedankt,
6.210 views