Hi,

Ik programmeer zelf geen php maar ik schrijf mijn websites wel in php bestanden.
Ik doe dat omdat dat enkele voordelen heeft zoals het gebruik maken van includes.

Echter ben ik er net achter gekomen dat als ik de absolute url van een subpagina in de adresbalk invoer met een slash erachter dat alle link bestanden zoals css en javascript bestanden niet aan de pagina worden gekoppeld.
voorbeeld: https://domeinnaam.com/subpagina.php/
Alle javascript bestanden werken dus niet en de pagina wordt alleen in html vorm weergegeven. De css stijlen zijn dus ook niet zichtbaar op de pagina.

Zijn er meer mensen met dit probleem en is het op te lossen?
- Ariën - op 16/03/2019 14:34:38
Dat scheelt weer wat snelheid in de HTTP-requests.

Toch alleen omdat je browser deze bestanden cached. Het is mijn ervaring dat dit over het algemeen langzamer is. Maar als "iedereen" van deze CDNs gebruik maakt is het bestand meestal al ingeladen.

Dit heeft ook een keerzijde: omgekeerd creëert dit ook een afhankelijkheid. Als de CDN traag of onbereikbaar is betekent dat in het ergste geval dat je eigen site niet werkt.

NB @Ariën het artikel waar je naar linkte ging (in eerste instantie) specifiek over subdomeinen met statische content. En dit soort technieken worden mogelijk pas echt interessant als je een corporate website hebt met een heleboel bezoekers.
Bedankt allen voor reacties en suggesties.
Ik ga kijken wat ik ermee kan.

Reageren