Door
Sietsko Bos
op 23-04-2019 09:56
gewijzigd op 23-04-2019 15:26
4.576 views
Hoi,
Ik ben hier al eerder mee bezig geweest, maar het is niet gelukt om dat aan de praat te krijgen.
Na verder zoeken op internet kwam ik dit script tegen die zou moeten doen wat ik nodig heb, maar het werkt niet.
Wat ik dus wil is de waarde van het listmenu wijzigen in de database zonder dat de pagina opnieuw geladen wordt.
Wie wil me helpen om dit werkend te krijgen, ik zou er erg mee geholpen zijn.
Jelle Dnw
Was ik al mee bezig, ik ben niet zo goed met javascript maar hier heb ik veel aan.
Dank nogmaals :)
[size=xsmall]Toevoeging op 24/04/2019 08:00:39:[/size]
Jelle Dnw
Hoe zit het trouwens met meerdere listmenu's, als ik bijvoorbeeld 2 heb dan werkt het alleen bij de eerste.
Het tweede listmenu werkt dan niet, is hier ook een truukje voor zodat ik 2 of zelfs 20 op 1 pagina kan gebruiken?
Niet met id's werken, maar met classes. Er valt ook iets voor te zeggen om de formulieren gewoon te submitten, en form submits af te vangen. Je hoeft ook niet expliciet alle individuele waarden door te geven, je kunt ook simpelweg alle formulier-data in één keer seraliseren met serialize().
Deze aanpak heeft ten minste twee voordelen: deze is schaalbaar, je kunt zoveel formulieren aanmaken als je wilt. Daarnaast hoef je als je van serialize() gebruik maakt enkel de formuliervelden toe te voegen die dan meteen opgepikt worden vanwege serialize(). Ook mag er variatie zijn in de samenstelling van de velden tussen de verschillende formulieren.
De id's heb ik nodig om te weten welke rij ik moet wijzigen in de database. Kun je me dan ook vertellen hoe de code er dan uit komt te zien want ik zou niet weten hoe dat te maken.