TElnet? Wat heeft telnet ermee te maken? Bedoel je dat ik moet navigeren naar de map zoals cd /home/admin/domains/test.nl/private_html/ ?
ln -s /mnt/bigstorage/images/ images
Ik ben geen systeembeheerder en snap het volgende niet helemaal.
- Op de server staan meerdere "images" folders. Moet daar niet het volledige pad komen? "/home/admin/domains/test.nl/private_html/images" ?
- Moet ik de images map dan niet eerst kopieren naar /mnt/bigstorage/images/ ?
Verder wat ik dus wil is dat wanneer men naar www.mijndomein.nl/images/test.png gaat dat hij het plaatje laad wat opgeslagen staat in /home/admin/domains/test.nl/private_html/images/test.png
- Is het daarnaast mogelijk om de externe schijf te koppelen aan de internet SD schijf, zodat ik deze gewoon combineer zodat de schijf uitgebreid word met 2 TB van de externe schijf?
Euh... Telnet, hoort dat niet in het museum thuis?
Maar je hebt het over een vps, en nu hoor ik je over een externe schijf. Hoe wou je die dan fysiek aansluiten. Bij een vps ben je toch flexibel genoeg om extra schijfruimte aan te vragen bij je provider?
Ik verwachtte die reactie al. Is altijd aandoenlijk.
En SSH gebruik ik ook.
Maar ik word niet bevangen door dit soort angstpsychoses. Ben geen Windowsgebruiker.
Eerlijk gezegd ben ik een nogal onverantwoordelijk baasje. Zelfs mijn website gebruikt nog http.
En wachtwoorden sla ik op met MD5.
Aan de andere kant. Ik doe wel het haakje op de WC deur. Ook als ik alleen thuis ben. Je weet tenslotte maar nooit door wie je betrapt wordt met je broek op je enkels.
Je mist een sluitingshaak in je <sarcasme> tag :).
@Ariën lokaal telnetten lijkt mij niet zo spannend? Je zit al op je VPN. Ah well.
@Daniel controleer of met jouw aanpak ook echt een symlink op de goede plek wordt aangemaakt (in de directory /home/admin/domains/test.nl/private_html/) en navigeer anders, zoals @Adoptive voorstelt naar de directory toe (op wat voor manier dan ook :p) en maak daar de symlink aan.
Ik verplaats hierboven dus niet de plaatjes afzonderlijk, maar de hele map in een keer.
Daarna bestaat /home/admin/domains/test.nl/private_html/images dus niet meer.
Dat wordt hersteld door een symbolic link met die naam te plaatsen die verwijst naar de gemounte schijf.
Let hierbij ook even op of er genoeg schrijfrechten zijn voor de user die dit uitvoert (en eventueel de webserver)