Foto's per profiel uploaden en met formulier meesturen
Door
Ray Mond
op 30-05-2019 12:29
gewijzigd op 30-05-2019 12:50
2.800 views
Goedemiddag allemaal,
Voor ik hier ben gaan komen vragen heb ik eerst heel wat dingen afgezocht, geprobeerd maar tevergeefs mocht niks lukken, letterlijk niks....
Ik heb dus een profielensite met beantwoording, linkerkant profiel en rechterkant een profiel, berichten komen binnen en via daar kan er ook weer gereageerd worden.
Nu wil ik graag foto's per profiel ergens naartoe uploaden naar een mapje en vervolgens weer kunnen oproepen onder mijn tekstvak en daar vervolgens mits er foto's aanwezig zijn een foto kunnen selecteren en verzenden samen met een bericht.
Heeft iemand hier een idee of oplossing voor misschien?
Die foto's stuur je dus naar iemand anders, begrijp ik? Dan sla je in de koppeltabel de picture_id op, jouw ID, die van de ontvanger, en het type van de koppeling (bijv. privébericht)
Ik wil de foto's inderdaad naar een ander dan sturen maar ik moet ze a: eerst oproepen vanuit de database onder de tekstvak en dan vervolgens kunnen selecteren en sturen maar zelfs dat is er nog niet eens
Je maakt een while-loop om je foto's uit je foto-tabel uit te lezen. Je hangt in je design een checkbox aan de foto met daarin de pictureID als value, en blokhaken [] aan het uiteinde van de name omdat het een array is.
Dan met een foreach uitlezen en de foto's in de koppeltabel plaatsen.
Ik had het inderdaad door, zodoende even teruggekeken en toen zag ik inderdaad code staan in plaats van PHP.
Ik denk dat ik dit inderdaad maar moet uitbesteden want het script is gewoon enorm raar, serieus en ik ga hier niet uitkomen zelf denk ik.