Door
Kirsten J
op 12-06-2019 16:21
gewijzigd op 12-06-2019 16:40
4.776 views
Hi, ik ben nieuw op dit forum :)
Ik ben bezig met PHP opdracht alleen kom ik er niet helemaal uit. Kunnen jullie mij daarbij misschien helpen?
//invoer
score: moet numerieke waarden bevatten
niveau verplicht veld
//uitvoer
lijst met namen en cijfers op alfabetische volgorde
formule cijfer = score / maximum_score 8,5 + 1,,5.
bij niveau L moet er een half punt bij worden geteld, H een half eraf. Cijfer mag niet boven 10 uitkomen.
Achter het cijfer komt het woord "onvoldoende" als het cijfer onder de 6 uitkomt, het woord "goed" hoger bij een 7, de zes en de zeven krijgen "voldoende" achter het cijfer.
Welkom op PHPhulp.
Op dit forum zijn meerdere mensen die graag hulp zoeken. Daarom wil ik je vriendelijk vragen of je jouw bericht kan aanpassen en een duidelijke onderwerp kan invullen.
Ook hebben we opmaakcodes ([code] en [/code] om codeblokken te maken. Zie ook de opmaakcodes in de Veelgestelde Vragen.
Als je jouw bericht wilt aanpassen, erg graag. Bedankt alvast!
De grootste "fout" is denk ik dat je nu met 3 verschillende forms werkt. Als je op "Bereken cijfer" drukt, wordt alleen laatste form verstuurd en wordt niets met de andere 2 forms gedaan.
Daarnaast heb je in het form met de namen 8 inputvelden met dezelfde naam (waar je foutief ook naam="" ipv name="" gebruikt). Het 8ste inputveld zal dus de vorige 7 weer overschrijven.
Als ik het goed begrijp wil je als invoer dus 1 of meerdere namen in voeren en daarbij per naam een score en een niveau per naam?
Of is het niveau 1x invullen voor alle namen/personen?
Meerdere namen invoeren en daarbij de score en niveau dat klopt. Ik heb zelf dingen zitten proberen en inderdaad zie ik dat ik met teveel forms werk (haha). Alleen kom ik er gewoon niet uit...
Laten we het probleem eens uit elkaar trekken dus.
Allereerst door 1 form te maken voor de invoer.
Als we die dan gaan versturen door het klikken op de submit knop, heb je iets zinnigs om mee verder te werken voor de output.
Je hebt in je voorbeeld 4x een inputveld voor naam.
Is dat een vast aantal of kunnen het er ook 2 of 20 zijn?
Dat ziet er inderdaad makkelijker uit maar het moet verplicht met een "submit" en met radio circles. (ziet er heel netjes uit trouwens! haha) Als je dus op submit klikt moet de bijv. de ingevoerde info te zien zijn.
[size=xsmall]Toevoeging op 12/06/2019 17:25:56:[/size]