Maar bij mij blijven de diakritische tekens als ? weergegeven worden. Als je op het forum zoekt gaat het alle kanten uit en wordt het allemaal heel verwarrend. Er is enorm veel over te lezen maar ik lees tussen de regels ook door dat een oplossing niet zo 1,2,3 voor handen is.
Er is geen man over boord of zo hoor maar zou mooi zijn als de tekst op mooie manier wordt weergegeven.
Draai op een normale Windows laptop mijn localhost op een Wampserver
@Ariën, de vaste teksten worden juist weergegeven. Het lijk er dus op dat het niet goed gaat met de teksten van uit de database. Verder snap ik niet hoe je bestanden op moet slaat als UTF-8 encoding en is dit nog wel relevant als vaste tekst wel goed is maar vanuit de database niet? Geen idee hoor, vraag het maar even voor de zekerheid.
In mijn connect.php maak ik inderdaad geen verwijzing naar UTF-8 encoding.
Even wezen googlen leverde onderstaande code op
<?php
mysqli_report(MYSQLI_REPORT_ERROR | MYSQLI_REPORT_STRICT);
$connection = mysqli_connect("xxxxxxxxx", "xxxxxx", "xxxxxxx");
mysqli->set_charset('utf8');
mysqli->query("SET collation_connection = utf8_general_ci");
if(!$connection){
echo "Er kan geen connectie met de server worden gemaakt" . die(mysqli_error($connection));;
}
$dbselect = mysqli_select_db($connection, "xxxxxxxx");
if(!$dbselect){
echo "Er kan geen connectie met de database worden gemaakt" . die(mysqli_error($connection));
}
?>
Maar dat lever de volgende foutmelding op:
<b> Parse error: syntax error, unexpected '->' (T_OBJECT_OPERATOR) in ...... on line 5
</b>
Ook objecten zijn variabelen, alleen niet bij jou ;-) (Lijn 5,6)
Verder raad ik aan om geen mengeling met procedureel (functies zoals mysqli_xxx()) en objectgeorienteerd $conn->query(...) te gebruiken. Liever in objectgeoriënteerde code...
Het kán wel, maar het geeft verwarring door inconsistente syntax.
Ligt dit nu aan mij of tref ik nu alleen maar van die super ingewikkelde dingen aan? Dit gaat voor mij ook al weer wederom hoger wiskunde :-)
Snap d'r geen z*k van....
Super ingewikkeld?
Die oplossing heb ik al gegeven en zelfs onderstreept ;-)
Maar als jij iets ingewikkeld vindt, dan heb ik het idee dat je ergens kennis van mist.
Anyway, je mist een $ van een variabele.
Als je een helder overzicht wilt hebben van object-oriënted en procedural:
Kijk eens hier: https://php.net/mysqli_query
In twee codeblokken zie je de verschillen. Ik raad altijd object-georienteerd aan.
dat ik kennis mis is ongetwijfeld waar.... zal de laatste zijn die dat zal tegenspreken :-)
Maar het enige wat ik onderstreept zie is jouw naam in een melding van het systeem doordat je bericht hebt aangepast.
maar ik zal de plank wel totaal misslaan maar ik zie het niet ..... morgen maar de opticiën.
maar misschien ook een tip... niet iedereen zit op topniveau zoals jullie :-) en zijn still learning
Hier mist een $ omdat het een variabele is, maar dan moet je wel de variabele van je connectie gebruiken. Dat dollarteken heb ik tevens onderstreept in mijn vorige bericht ;-)