hallo ik ben hier volledig nieuw en wil even een vraag stellen. ik ken nog totaal niets van php maar het eerste wat ik moet doen lukt al niet??? instalatie Xampp?
ik ben gebruiker van apple osx El capitan. 10.11.6
ik ben al een ganse tijd aan het proberen XAMPP te installeren op de pc, dat lukt volledig maar waneer ik in localhost mijn map en het bestand (voorbeeld.php) wil openen. kom ik op een pagina die verteld dat hij deze pagina niet kan vinden.
ik zal het eerst eens anders formuleren wat ik graag zou willen. ik heb een form gemaakt in html nu zou ik graag alle inhoud in het form naar een aparte php pagina willen laten terecht komen op mijn pc, zoals in een soort database. alle inhoud van het form zou ook in een soort tabel html gemaakt geordend moeten worden. is dat enigszins mogelijk te verwezenlijken?
[size=xsmall]Toevoeging op 04/08/2019 15:10:02:[/size]
zoals je al aanhaf heb ik de paginas en de map hier in geplaatst /Applications/XAMPP/htdocs/ ze zaten daar niet in
[size=xsmall]Toevoeging op 04/08/2019 15:12:31:[/size]
ja ik heb nu geklikt op die link van jou hier boven en nu komt mijn pagina wel te voorschijn? (welkom op mijn eerste php site Welkom) dit is de php die voor het eerst maakte nu zie ik hem wel als ik klik op de link hier boven
Dat is dan ook de juiste link die ik goed had. /htdocs is dan ook de parent-directory waarin al sites en scripts in moeten staan.
Wat je wilt is overigens prima te bouwen in PHP. Maar als je er nog nieuw in bent, dan raad ik je aan om eerst de basis van het programmeren in PHP te verkennen aan de hand van een tutorial.
Dat is dan ook de juiste link die ik goed had. /htdocs is dan ook de parent-directory waarin al sites en scripts in moeten staan.
Wat je wilt is overigens prima te bouwen in PHP. Maar als je er nog nieuw in bent, dan raad ik je aan om eerst de basis van het programmeren in PHP te verkennen aan de hand van een tutorial.
idd dat ben ik bezig maar het is ook niet makkelijk als ik het niet proberen om te zien of het wel werkt jammer dat ik daarmee nu problemen heb met xampp en ik vind het echt niet? ik zal het jullie ook te moeilijk maken. aangezien ik hier al niet uit geraak.
is er niemand die dit voor mij zou willen maken of is dat te veel werk ?
ah oké, zie je ik kan hier al niet mee overweg, maar via live voorbeeld in Brackets lukt het niet. ik zal het dus rechtstreeks vanuit mijn brouwser moeten aanroepen veronderstel ik ?
heb ik nu gedaan nu werkt het wel. Is er niemand die dit voor mij zou willen maken zou dat veel kosten ik ben namelijk liefhebber van vogels en ik zou dit dus willen aten maken voor mij maar ja. als het te veel moet kosten dan lukt het mij ook niet. Vandaar ik het zelf wil proberen maar tegen ik dat zal kunnen. pffff