Ja Apache opnieuw gestart.
Daarna nogmaals macbook opnieuw gestart.
Resultaat blijft gelijk.
upload_max_filesize heeft ook andere waarde als ini bestand.
Je zou zeggen het verkeerde php.ini bestand maar de versie die boven phpinfo() staat is correct zie copy&paste hieronder.
Kan zijn dat dit "/Applications/MAMP/bin/php/php7.3.8/conf/php.ini" niet de juist versie is.
Kijk via phpinfo() waar het van toepassing zijnde bestand staat. Zoek op "Loaded Configuration File" en daar zie je het juiste pad staan van de file die je moet hebben.
Als je de file aanpast moet je daarna nog de httpd server even resetten om de wijziging door te voeren.
Nee geen .htaccess bestand aanwezig. Blijft een groot raadsel.
[size=xsmall]Toevoeging op 20/09/2019 12:45:27:[/size]
Gevonden.
Ik heb op 3 september MAMP geupdate. In de folder Applications staan 2 folders, MAMP en MAMP_2019-9-03_15_33
Ik ben bezig geweest met php.ini uit de laatste folder. Het blijkt dat ik de instellingen uit de andere folder (MAMP) moet hebben. Daar staat de zaak wel op 8M.
Zucht. Er zijn een aantal samenhangende configuratievariabelen die bepalen hoeveel data je kunt uploaden.
post_max_size - maximale omvang van alle POST data
upload_max_filesize - de maximale grootte van een enkel geupload bestand
memory_limit - de maximale grootte dat een script aan geheugen mag claimen
De verhoudingen hiertussen zouden als volgt moeten zijn:
memory_limit > post_max_size > upload_max_filesize
(en als je on-the-fly ook allerlei bewerkingen op afbeelding wilt doen dan moet de memory_limit mogelijk aanzienlijk hoger ingesteld worden, al helemaal als je tussentijds geen geheugen vrijgeeft)
En dan heb je nog andere variabelen:
max_input_vars - maximaal aantal variabelen dat een enkele superglobal mag bevatten
max_file_uploads - maximaal aantal bestanden dat tegelijkertijd geupload mag worden
Al deze configuratevariabelen, en wellicht meer, zouden in harmonie moeten zijn, anders gaat dit gewoon niet werken.