Ik ben net begonnen voor mijn hobby om PHP te leren en zou graag een enquête maken welke gelinkt is aan een database.
Wanneer ik echter een vraag oningevuld laat krijg ik steeds de melding 'Notice: Undefined index...'.
Ik begrijp dat dit betekent dat de vraag niet ingevuld is, maar dacht dit te laten melden door volgende code:
<?php
if (empty($Email) || empty($Voornaam) || empty($Achternaam) || empty($Geslacht) || empty($Postcode) || empty($A1) || empty($A2) || empty($A3) || empty($A4) || empty($A5) || empty($A6) || empty($A7) || empty($A8) || empty($A9) || empty($B1) || empty($B2) || empty($B3) || empty($B4) || empty($B5) || empty($B6) || empty($B7) || empty($B8) || empty($B9)) {
echo "Gelieve alle vragen in te vullen.";
?>
Het gevolg is nu dat de Notice meldingen nog steeds op de webpagina verschijnen mét daaronder mijn melding "Gelieve alle vragen in te vullen.'
Ik heb hieronder de code van mijn .php bestand geplaatst. Kan iemand me uitleggen wat ik verkeerd doe en hoe ik het beter kan doen? Alvast bedankt!!!
<?php
/* Onderstaande code maakt connectie met de database */
function Connect_DB () {
global $connection;
$connection = mysqli_connect ('localhost', 'root', '', 'DatabaseHobby'); /* 'Servernaam', 'gebruikersnaam', 'wachtwoord', 'databasenaam' */
if (!$connection) {
die ('connection failed' . mysqli_error());
}
}
/* Haalt alle gegevens uit het formulier en stockeert ze in database */
if (isset($_POST ['Submit'])){
$Email = $_POST['Email'];
$Voornaam = $_POST['Voornaam'];
$Achternaam = $_POST['Achternaam'];
$Geslacht = $_POST['Geslacht'];
$Postcode = $_POST['Postcode'];
$A1 = $_POST['A1'];
$A2 = $_POST['A2'];
$A3 = $_POST['A3'];
$A4 = $_POST['A4'];
$A5 = $_POST['A5'];
$A6 = $_POST['A6'];
$A7 = $_POST['A7'];
$A8 = $_POST['A8'];
$A9 = $_POST['A9'];
$B1 = $_POST['B1'];
$B2 = $_POST['B2'];
$B3 = $_POST['B3'];
$B4 = $_POST['B4'];
$B5 = $_POST['B5'];
$B6 = $_POST['B6'];
$B7 = $_POST['B7'];
$B8 = $_POST['B8'];
$B9 = $_POST['B9'];
if (empty($Email) || empty($Voornaam) || empty($Achternaam) || empty($Geslacht) || empty($Postcode) || empty($A1) || empty($A2) || empty($A3) || empty($A4) || empty($A5) || empty($A6) || empty($A7) || empty($A8) || empty($A9) || empty($B1) || empty($B2) || empty($B3) || empty($B4) || empty($B5) || empty($B6) || empty($B7) || empty($B8) || empty($B9)) {
echo "Gelieve alle vragen in te vullen.";
}
Connect_DB ();
$query = "INSERT INTO DatabaseTabel (Email, Voornaam, Achternaam, Geslacht, Postcode, A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, A8, A9, B1, B2, B3, B4, B5, B6, B7, B8, B9) "; /* Naam tabel (kolommen) */
$query .= "VALUES ('$Email','$Voornaam','$Achternaam','$Geslacht','$Postcode','$A1','$A2','$A3','$A4','$A5','$A6','$A7','$A8','$A9','$B1','$B2','$B3','$B4','$B5','$B6','$B7','$B8','$B9')"; /*ingevulde waarde */
$result = mysqli_query ($connection, $query);
if (!$result) {
die ('query failed' . mysqli_error());
}
}
?>
4.748 views