Iemand ervaring met browser notificaties?
Ik wil een notificatie sturen. Ook als je de website niet open hebt.
Wat is hiervoor de makkelijkste manier? Is hier een makkelijk framework voor?
Ik krijg veel resultaten van hele oude topics, of van diensten waarbij je via hun notificaties kunt sturen. Of github juist weer hele projecten die je eerst moet installeren. Ik zoek gewoon iets wat ik even kan toevoegen, klaar. Het is toch gewoon een stukje javascript?
Ik kop 'm maar nogmaals in: https://github.com/Minishlink/web-push-php-example
- server side alles PHP (dus geen node.js nodig)
- client side uiteraard een JS worker
- geen afhankelijkheid van een 3e partij (met een prijskaartje)
Thnx voor je bevindingen tot nu toe. Ik heb er eerlijk gezegd nog geen tijd voor gehad om er zelf mee te spelen. Maar misschien is een eigen VPS met node.js om een worker te draaien een betere optie dan OneSignal. Maar dat betekent wel dat je zelf geloof ik wat keys bij de browserbouwers moet aanvragen, omdat elk een eigen API lijkt te gebruiken.
Klopt, maar voor dit doel werkt t perfect zo. Je hebt er dan gelijk een duidelijk dashboard die alle gebruikers en berichten bijhoudt. Je kunt zien hoeveel er geslaagd zijn. Hoevaak erop geklikt is enz enz.
Teveel om voor dit doel zelf te maken.
@Rob ik kan me haast niet voorstellen dat dit ook offline push berichten kan sturen, wat voor mij wel belangrijk is. Ik kwam wel meer van dit soort projecten tegen maar werkt alleen bij online/actieve ontvangers.
Weet je of dat hier ook voor geldt?
Dit werkt ook offline. Als je je "aanmeld" (dit gaat via javascript) krijg je "van de browser" wat gegevens terug (endpoint, key, token). Die moet je dus ergens op je server opslaan. Met die gegevens kun je dan (later) push berichten gaan sturen. Die gaan dan naar een soort "inbox" bij de browser leverancier. Op het moment dat je weer online komt haalt je browser / serviceworker die inbox leeg, en krijg je (alsnog) je push berichten (en als je online bent werkt het natuurlijk instant).
Verder is het voor mij ook een redelijke black box. Ik weet ook niet precies hoe lang ze die berichten bewaren. Maar het werkt (ook offline), en dat telt ;-)
@Rob, Bedankt voor het delen. Dat is wel interessant dus. Nu heb ik alles al werkend, maar zal de link zeker opslaan en later eens in verdiepen.
Bij OneSignal worden berichten maximaal 3 dagen bewaard en lager kun je natuurlijk instellen. Ik denk dat 3 dagen wel een limiet is van de browsers om te voorkomen dat je naar een maand ineens worden gebombardeerd.