Dit is het resultaat van de huidige code: https://ibb.co/C6S0JH4
Dat wil ik niet. Ik wil dat de inhoud van een html file tussen de header en de footer komt te staan. Concreet betekent dat in het blauwe rood omrande vak.

Waarom de inhoud van de html file nu een beetje onderaan erbij bungelt is me een raadsel.
Heeft iemand een suggestie voor een oplossing?

Dit is de code:

<?php
/Class homeController extends mainController 
{
	public function index() 
	{
		require __SITE_PATH.'/views/header.php';

require __SITE_PATH.'/views/home_index.php';

require __SITE_PATH.'/views/footer.php';
	}
}	// Class indexControl
?>

Wat zie ik over het hoofd dat er voor zorgt dat de volgorde van executie wijzigt?
Thomas,
Dank voor de suggesties, maar... die had ik al bedacht en dat bracht mij bij een tot dusver onverdacht stukje HTML/CSS.
De div met de class="content-wrapper' heb ik in eerste instantie geen hoogte gegeven. Die div blijkt erg weerbarstig om zijn hoogte aan te passen aan z'n inhoud. Iets wat ik wel van hem verwacht.
Ik heb het nu opgelost door een CSS regeltje toe te voegen:
height: calc(100vh - 110px);
Iedereen dank voor het meedenken.
Er zijn meerdere manieren om een div de maximale hoogte (van het omvattende element) te geven en -wat je waarschijnlijk uiteindelijk hiermee wilt bereiken- de footer aan de bodem te plakken.

Je zou bijvoorbeeld de footer op kunnen nemen in de voet van de wrapper door deze absoluut te positioneren ten opzichte van deze wrapper. Je hoeft dan enkel te zorgen dat de wrapper wat ruimte overlaat voor de footer en dat de wrapper zelf de maximale hoogte bestrijkt. Dit hangt verder niet af van de hoeveelheid andere content in deze wrapper.

Het bovenstaande, waarbij je de hoogte uitrekent, mag dan werken, maar misschien is dat een beetje een kunstgreep.
maar misschien is dat een beetje een kunstgreep.

Dat is toch bijna alles in het leven.
Het is opgelost en ik vind het verder wel prima zo.

Reageren