Allereerst moet je weten dat PHP serverside wordt uitgevoerd, en dat Javascript door de browser van de bezoeker wordt uitgevoerd. PHP heeft geen enkel weet van wat er in een Javascript uitkomst zit. Maar wat wil je nu precies bereiken?
Als ik een goede tip mag geven, dan kan je die echo-put aan lijnen voorkomen door de HTML buiten PHP tags te laten.
Heel interessant. Ik heb geen enkele ervaring met Ajax.
In het php deel zou dan de variabel $_POST['myList'] de waarde van de selectie (value) worden weergegeven.
Ik heb het zo overgenomen, maar deze variabel geeft geen waarde weer.
Heb ik hier iets overgeslagen of is het geheel niet compleet?
Het geheel zou moeten werken. Als je een selectie doet wordt deze in het invoerveld weergegeven.
this.value wordt verstuurd naar ajax_request.php en weer teruggestuurd. De variabele this.value / $_POST['myList'] zit in data (of eigenlijk zit hier alle uitvoer in van ajax_request.php). Je kunt het ook zien door console.log te gebruiken icm developers toolbar (F12)
Het is niet zo heel bijzonder wat ik wil. Links op het scherm een lijst met items (een selectie vanuit een database) en rechts info uit dezelfde database met de ID als value in de afzonderlijke onderdelen van select. Dit opzetje is alleen maar op te proberen of dit idee werkt. Met de HTML opzet lukt dit wel, maar moet ik elke keuze afzonderlijk bevestigen.
Aanvankelijk probeerde ik het met een Javascriptje en kreeg met <input type="text" size="20" id="favorite"> wel de value te zien, maar wist niet hoe die value om moest zetten in een variabel voor het zoeken in de database.
Jouw opzet heb ik samen met het stukje php online gezet om uit te proberen en in het console lees ik "Failed to load resource.
Ik ben in voor iedere oplossing en niet gehecht aan Javascript. Waar ik vanaf wil is om ieder itemkeuze te bevestigen met Submit. Dat moet toch makkelijker kunnen?
[size=xsmall]Toevoeging op 05/03/2020 21:32:18:[/size]
Als ik hier op dit forum kijk naar de lijst van forum-berichten kan ik toch ook op een item klikken zonder zonder mijn keuze te hoeven bevestigen. Zoiets zoek ik.