Als je hier het licht van hebt gezien, dan snap je misschien ook wat wij zoals we gisteren al aangegeven hadden dat dingen stukken simpeler zijn/worden als je het in classes doet.
Het probleem waar jij tegenaan loopt is dat je sec naar het resultaat kijkt en niet naar de opbouw.
Terwijl je eigenlijk daar wel mee bezig bent.
Hoewel je nu al hier een verbetering in ziet. Wat we je gisteren probeerde duidelijk te maken is dat het snelst met een framework. Dan hoef je niet met nul te beginnen, dingen die je nodig hebt zoals routes, controllers, models, en views maakt dat je code overzichtelijk word. Denk jij nou werkelijk dat jij die dingen in je eentje zit te pruttelen in die hele kleine stukjes beter/veiliger zijn dan die bestaande frameworks?
Het is en blijft gewoon php. Alleen die gasten zitten met een heel team bugs te fixen.
Dus als ze wat vinden dat niet klopt onveilig is, dan is dat binnen no time gefixt.
Laravel, Codeigniter, Zend zijn echt wel systemen die veilig zijn.
@Bart: Voor mij geldt onafhankelijk zijn. Dus ik maak alles zelf. Dus geen jQuery en frameworks.
Er zijn tegenwoordig veel mensen die zonder framework en jQuery niets kunnen maken.
@Bart V B
ja klopt maar ik kan nu niet in korte termijn hier les in gaan volgen
en heb hier ook geen geld voor
met het oude werkt het en daarmee weet ik wat ik redelijk doe
ook al is het ouderwets en rommelig
ik heb weinig tot geen verstand van complexe classes of functies
indien ik voorbeelden heb dan snap ik het vaak wel en kan deze dan compleet zelf aanpassen naar mijn wensen
ik wil dolgraag indien ik alles weer goed heb overgaan naar een framework
echter kan ik dit nu op korte termijn niet werkent krijgen en dus ben ik genoodzaakt
mijn oude scripts in de, zo goed mogelijke manier met mijn eigen kennis aan te passen
[size=xsmall]Toevoeging op 19/03/2020 13:10:30:[/size]
- SanThe - op 19/03/2020 13:01:22
@Bart: Voor mij geldt onafhankelijk zijn. Dus ik maak alles zelf. Dus geen jQuery en frameworks.
Er zijn tegenwoordig veel mensen die zonder framework en jQuery niets kunnen maken.
nou precies dat dus
voor mij geldt precies hetzelfde alleen heb ik iets minder kennis
@Bart V B
ja klopt maar ik kan nu niet in korte termijn hier les in gaan volgen
en heb hier ook geen geld voor
met het oude werkt het en daarmee weet ik wat ik redelijk doe
ook al is het ouderwets en rommelig
Stukje bij beetje leer je toch bij? Daar hoef je echt geen úren of dágen vrij voor te nemen om cursussen te doen, en het mooie is dat je deze op eigen tempo ook thuis kan doen. Zat gratis cursussen.
Ik ben blij met tools als jQuery, het tilt JavaScript naar een hoger niveau (letterlijk "write less, do more" hun motto geloof ik) waarbij het gros aan alle miniscule cross browser verschillen onder water vlot worden getrokken. Fix jij liever bugs in jouw native JavaScript code die in browser A wel werken en in browser B niet? Veel plezier.
Misschien is het "onafhankelijk zijn" iets te ver doorgeschoten naar de principiële hoek, waarbij het praktische aspect buiten beeld is geraakt?
Anyhow. Misschien valt er ook iets voor te zeggen om puur voor het formatteren van een bedrag ook een aparte functie te maken, die je dan in bovenstaande functie opneemt, of de rest gewoon uitschrijft ofzo. Ik weet niet of ik dit zo allemaal in de huidige vorm in een functie zou stoppen. Waarom zou je "0" omschrijven naar een "-"?
En wat als je straks met andere valuta's gaat werken? Misschien nu nog geen ding, maar als je dit straks op de bovenstaande wijze allemaal hebt ingericht kun je hier wéér met de schop doorheen. Het kan nooit kwaad om een beetje defensief te programmeren.
EDIT: doet ook de vraag rijzen of een bedrag van 0 euro relevant is.
Zoja: dan zou het logisch zijn om deze als een 0 voor te stellen, en niet een streepje.
Zonee: waarom is daar dan uberhaupt een record van / informatie over?
echter mensen houden van mooie plaatjes en detail
en daarbij geeft php niet standaart een euro teken bij valuta,
daar zijn echter wel mogelijkheden voor maar dan ronden ze het weer af op hun eigen manier
maar even los daarvan. Beeld je een visuele pagina voor
een soort excel sheet
ik heb op deze lijst 31 rijen (alle dagen van een hele maand)
en 40 kolommen
elke cel moet een bedrag laten zien
normaal komt er dus automatisch 0 in als er niks is
dit ziet er echt heel lelijk uit en als je dit dan ook nog wilt printen is het niet overzichtelijk
dus die 0 moet weg
maar niks er neerzetten is niet professioneel.
In een boekhoud software zetten ze ook meestal - neer
is ff iets netter
[size=xsmall]Toevoeging op 19/03/2020 16:16:00:[/size]
- SanThe -
nogmaals bedankt :P
ik heb mijn grootste reken pagina nu ingekort met 1500 regels :P
ik ben nu me hele boekhoud script een het omgooien zodat bijna alles via functies gaat
ik ben tegelijkertijd aan het kijken of ik functies in functies kan doen op een goede manier
ik ben letterlijk rondjes aan het springen hier :D
die is wel cool ja maar dan draai ik die liever persoonlijk om dus standaard met een € en if false dan zonder teken
want bijna alles in mijn script is visueel met € en met een uitzondering zonder