Hallo,

Ik ben een webshop aan het maken. Ik wil dat de beheerder een afbeelding kan kiezen en dat deze geuploaded wordt. Maar in het design gebruik ik overal vierkanten met een witte achtergrond.

Alle afbeeldingen die geuploaded worden hebben al een witte achtergrond, maar zijn JPG-formaat. Bijvoorbeeld de afmetingen zijn 200x100 pixels. Dan wil ik dat hij links en rechts 50px witruimte toevoegt, zodat de afbeelding 200x200px is.

Heeft iemand een manier om dit te doen?

Bedankt!
Jeroen
Gokje ...

Je hebt als bestandsnaam 'chiffon.jpeg' ingegeven zonder het volledige pad.

Probeer het eens met

/volledig/pad/naar/chiffon.jpeg
Update:

Ik heb wél een bestand in mijn map genaamd "nieuw" met de goede afmetingen (200x200), maar dit is een zwart vierkant

[size=xsmall]Toevoeging op 08/04/2020 17:52:24:[/size]

Hallo, bedoel je vanaf de root?
Jeroen van Rensen op 08/04/2020 17:46:40

Update:

Ik heb wél een bestand in mijn map genaamd "nieuw" met de goede afmetingen (200x200), maar dit is een zwart vierkant

Op wie reageer je nu? Heb je geprobeerd wat ik zei?

[size=xsmall]Toevoeging op 08/04/2020 17:53:10:[/size]

>> Hallo, bedoel je vanaf de root?

Ja, dat is het volledige pad.
Dat antwoord was net iets later geplaatst dan jouw antwoord.

Op die manier werkt het niet, op de eerste manier (zonder volledige pad) wel
Jeroen van Rensen op 08/04/2020 17:43:42

Wat bedoel je met een "nette" foutafhandeling en een "nette" error? Die begrippen ken ik niet.

Met zo'n brol aan errors wordt niemand tevreden. Als het eerste mis gaat, dan moet je op een fatsoenlijke manier het script laten stoppen. If-else statements komen hier goed bij van pas.

Zeg tegen de bezoeker dan gewoon 'dat er een fout is opgetreden in de website' en log dit op de achtergrond in een bestand, voor de beheerder.
Oh ok, ja. Maar ik ben het nu nog aan het maken, dus nu is het handig als hij alle fouten toont. Als het werkend is zet ik de error_reporting uit.
Ja, maar dan moet je wel goede foutmelding hebben. Dus als je imagecreatefromjpeg() wilt gebruiken, controleer dan eerst of je écht een jpeg geeft, en geen webp, svg, bmp of iets anders dan jpeg. Met getimagesize() kan je ook de mime-types uitlezen die beschrijven wat voor soort bestand het is. Misschien moet je wel imagecreatefrompng(), imagecreatefromwebp
of imagecreatefrombmp() gebruiken.

En anders meld je dat het een ongeldig bestand is.
Hallo,

Ontzettend bedankt! Hij werkt nu!

Nogmaals, ontzettend bedankt!
Uit interesse, hoe ziet je code er nu uit?

Reageren