Ik heb een coming soon pagina in twee talen (zie topic: https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/opgelost-phparrays-multilanguage-htmlwebpagina/103463/). Het enige dat nog vertaald moet worden is de tekst in de 'Notify me' javascript file (van nieuwsbrief formulier Mail Chimp).

Is het mogelijk om onderstaande in te voeren met de methode hieronder.
Zo nee, weet iemand een andere correcte en veilige oplossing?

<?php
$lang = array(
"title" => "tekst",
"description" => "tekst",
"lang_en" => "English",
"lang_nl" => "Nederlands"
);
$lang['subscribe_and_updated'] = "Subscribe and stay updated!";
$lang['signing_up'] = "Signing up to our newsletter gives you exclusive access to our opening!";
$lang['join_waiting_list'] = "Join Waiting List";
$lang['get_notified'] = "Get Notified";
?>

<?php echo $lang['subscribe_and_updated']; ?>
<?php echo $lang['signing_up']; ?>
<?php echo $lang['get_notified']; ?>
Ik zou het plaatsen vóórdat je het js-bestand inlaadt. Ik vermoed dat dit in je head-sectie is?

Je kan tussentijds altijd op http://validator.w3.org de opbouw van je HTML-document uittesten. Dan weet je prima of het klopt.
Oké, gedaan. En nu?
Bedankt voor die link trouwens.
Kijk eens in de broncode in je browser of de vertalingen zichtbaar zijn?
Ik krijg deze melding:

Warning: The type attribute is unnecessary for JavaScript resources.

From line 28, column 1; to line 28, column 31

cript>?		?<script type="text/javascript">?var l

Dan kan je dat type-attribuut weghalen.
- Ariën - op 18/04/2020 14:43:31

Dan kan je dat type-attribuut weghalen.

oké.

En gelukt.
- Staat die vertaling in je PHP-taalbestanden?
- Staan de toegepaste vertalingen al in je HTML-document? (check je broncode!)
- Heb je de Javascript-variabelen al toegepast in je javascriptbestand??
Had dit bericht net toch geplaatst...
Nog een keer:

Op Nederlandse versie krijg ik het volgende te zien na invoer verkeerd mailadres:

"Your e-mail address is incorrect.
Please check it and try again."

En na aanmelding:

'Thank you for signing up.
You are now on our Waiting list.
You will receive your first e-mail within the next 24 hours."

Ariën, als je me verteld wat ik moet doen, hou erdan rekening mee dat ik niet weet wat ik heb gedaan.

[size=xsmall]Toevoeging op 18/04/2020 14:53:58:[/size]

kijk, dit begrijp ik niet.

"Heb je de Javascript-variabelen al toegepast in je javascriptbestand??"

Maar stoppen? Wil je tijd niet verdoen. Stuur je wel een bericht - als dit kan dan hoor je zo van me.

Als je mijn vragen even kan beantwoorden, zou dat fijn zijn. Ik heb wel uitleg gegeven, maar het Javascript-bestand moet ook weten wat de vertalingen zijn. Die vertaalt zich niet op magische wijze.

Je hebt in PHP eerst een lijst gemaakt met te vertalen teksten, welke je met een variabele kan ophalen, hé?

Hetzelfde doe je nu met Javascript. Je hebt immers al de vertaalde teksten, dus die javascript-variabelen die je in je HTML-document hebt geplaatst gebruik je nu in je javascript-bestand. Dus lang['mailadress_incorrect']

Dit heb je dan bijvoorbeeld in je javascript-bestand staanop lijn 59:

$(".message").html('<p class="notify-valid">'+lang['mailadress_incorrect']).fadeIn();

Je moet gewoon zorgen dat lang['mailadress_incorrect'] vertaald is in de gekozen vertaling in je HTML-document.

PS: Ik ga overigens niet op privéberichten in, zoals in mijn profiel staat. Dat kost mij helaas teveel tijd.
PS: Ik ga overigens niet op privéberichten in, zoals in mijn profiel staat. Dat kost mij helaas teveel tijd.

Alle begrip. Misschien toch nog de moeite om naar mijn pb te kijken. Zo nee, dan hoe je dit niet weer uit te leggen. Boodschap dan duidelijk.

Voor nu: Ik zal het proberen te begrijpen. Alvast een antwoord op je vragen:

"- Staat die vertaling in je PHP-taalbestanden?"

Hoe doe ik dit? Zoals ik al had gedaan?

"- Staan de toegepaste vertalingen al in je HTML-document? (check je broncode!)"

Wat moet ik dan zien?

"- Heb je de Javascript-variabelen al toegepast in je javascriptbestand??"

Wat bedoel je. Hoe doe ik dat? Graag simpel uitleggen

Ik ga onderstaande vanavond nog een keer proberen. Bedankt.

Als je mijn vragen even kan beantwoorden, zou dat fijn zijn. Ik heb wel uitleg gegeven, maar het Javascript-bestand moet ook weten wat de vertalingen zijn. Die vertaalt zich niet op magische wijze.

Je hebt in PHP eerst een lijst gemaakt met te vertalen teksten, welke je met een variabele kan ophalen, hé?

Hetzelfde doe je nu met Javascript. Je hebt immers al de vertaalde teksten, dus die javascript-variabelen die je in je HTML-document hebt geplaatst gebruik je nu in je javascript-bestand. Dus lang['mailadress_incorrect']

Dit heb je dan bijvoorbeeld in je javascript-bestand staanop lijn 59:
Code (php)PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$(".message").html('<p class="notify-valid">'+lang['mailadress_incorrect']).fadeIn();

Je moet gewoon zorgen dat lang['mailadress_incorrect'] vertaald is in de gekozen vertaling in je HTML-document.

Reageren