Hallo allemaal,

Ik doe ergens iets niet goed. Ik heb geen idee wat.
De regel "alert("record_id = " + id); " in de onderstaande code geeft aan dat id is gevuld met bijvoorbeeld 36.
Maar als ik daarna verder ga met de code wordt de code niet naar menu_tabel_update.php overgebracht te worden.

In beheer_menu.php heb ik de volgende code:

function SelecteerRegel( x, id)
			{ 
				$(x).siblings().show(); 
				$(x).hide(); 
				$('#Button_Add').hide(); 
				$('#Update_Form').show(); 
				$('#Delete_Yes_No').hide(); 
				alert("record_id = " + id); 
				$.ajax
				({
					type: "POST",
					data: {id: id},
					url: "menu_tabel_update.php",
					dataType: "xml",
					success: function(data) 
					{
						alert(data);
					}
				});
			};

"var_dump($_POST);" geeft in menu_tabel_update.php
array(0) { }

Ik probeer daar met $_POST['íd'] de waarde over te nemen.

Ziet iemand waar ik de fout ingegaan ben?
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Ik was een tijdje weg doordat ik het programmeer werk niet kon voortzetten.

Thomas van den Heuvel, bedankt voor de tip.

Ik liep tegen een probleem op, waardoor ik even niet verder kon programmeren. Maar gelukkig na het nodige aanpassingen werkte alles ineens weer. Aansluitend kon ik de laatste stukjes ook werkend krijgen.
Ik kan nu toevoegen, wijzigen en verwijderen. Het toevoegen en wijzigen doe ik boven de lijst die ik in beeld heb. Het formulier dat ik daarbij gebruik gaat alleen open als ik het nodig heb.
Bij verwijderen krijg onder het formulier de vraag: "Weet je het zeker?" Met een Ja en een nee knop.
Bij nee verdwijnt de vraag en hou je het formulier open.
Bij ja verwijder ik het record en sluit ik het formulier en de vraag. Zo hou ik alleen de lijst over.

De volgende stap is zoeken.
Ik wil hiervoor het zelfde formulier gebruiken als voor toevoegen en muteren. Ik moet dan natuurlijk wel eerst wat knoppen en eventueel ook velden verbergen. En ik moet nog een zoekknop bedenken. Die wil ik onder de lijst zetten naast toevoegen.
En in het formulier moet er natuurlijk ook één staan.
Het resultaat van het zoeken moet dan in de lijst komen. Met daaronder een herstel knop om de volledige lijst weer te zien.

Maar ook sorteren van de lijst is iets dat mijn aandacht krijgt.
Als ik op een kop van de tabel klik, wil ik de lijst daarop laten sorteren. Klik ik er nog eens op, dan wordt hij de andere kant op gesorteerd.
Ik denk dat ik moet beginnen met een default situatie te maken. Deze wordt dan door het klikken op de koppen steeds aangepast en daarmee ook de lijst.

Reageren